گوشی کالا

ساخت وبلاگ


بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی معرفی شد، اولین گوشی بود که از لنز 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. در ادامه و شش ماه بعد، نسخه لایت (Lite) آن یعنی شیائومی می نوت 10 لایت (Xiaomi Mi Note 10 Lite) روانه بازار گردید.

این موبایل جدید اکثر امکانات می نوت 10 مانند تراشه میان‌رده اسنپدراگون 730G، نمایشگر 6.47 اینچی AMOLED و باتری 5260 میلی‌آمپری را دارد. اما چه چیزی آن را به نسخه‌ای ضعیف‌تر و ارزان‌تر تبدیل کرده است؟.

در پاسخ به این سؤال باید به سیستم دوربین اشاره کنیم زیرا لنزها حالا قدرت کمتری دارند. می نوت 10 لایت به جای لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، از لنز 64 مگاپیکسلی بهره برده و لنز اولترا واید او هم حالا 8 مگاپیکسلی شده بنابراین دیگر خبری از لنز 20 مگاپیکسلی نیست. به علاوه، لنز تله فوتو هم دیگر کنار گذاشته است. این موبایل همچنین، یک لنز 2 مگاپیکسلی مکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد اما کمتر کسی پیدا می‌شود که با آنها میانه خوبی داشته باشد.

در جلو باز هم لنز دوربین ضعیف‌تر شده تا به جای سنسور 32 مگاپیکسلی، حالا شاهد حضور یک سنسور 16 مگاپیکسلی باشیم.

توضیحاتی که دادیم، مختصری از آن است که در شیائومی می نوت 10 لایت دیده‌ایم. با بررسی مشخصات فنی، باید بگوییم که این موبایل مختص علاقه‌مندان می نوت 10 است که نمی‌خواهند زیاد روی عکسبرداری با گوشی تمرکز کنند اما قصد دارند با پرداخت هزینه‌ای معقولانه و منطقی، صاحب یک دستگاه میان‌رده توانمند شوند و از دوربین نسبتاً باکیفیتی هم بهره ببرند.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

طراحی

طراحی این گوشی نیز واقعاً عالی به نظر می‌رسد و کمی نسبت به نسخه اصلی آن تفاوت دارد. پنل عقب و جلو این گوشی از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی دارد. انحنا و زوایای پنل عقب همانند نسخه mi note 10 بوده؛ اما ماژول دوربین آن کمی فرق می‌کند. این بار تمام لنزهای دوربین اصلی در یک ماژول مستطیلی شکل با گوشه‌های منحنی جای داده شده‌اند. حتی فلش نیز در این ماژول جای گرفته است.

این در حالیست که در نسخه اصلی یکی از دوربین‌ها و فلش در خارج از ماژول دوربین‌ها قرار دارد. نمایشگر آنها نیز تفاوتی با هم ندارند و هر دو منحنی بوده و از طراحی ناچ-استایل بهره برده‌اند. ابعاد آن دقیقاً با گوشی اصلی یکیست و هر دو دارای ابعاد ۱۵۷.۸×۷۴.۲×۹.۷ میلی‌متر و نمایشگر ۶.۴۷ اینچی هستند. از نظر وزن از گوشی میان‌رده دیگر شیائومی یا ردمی نوت ۹ پرو سبک‌تر بوده و می‌تواند خوش دست‌تر از آن باشد؛ خصوصاً اگر فردی هستید که دوست دارید با یک گوشی سبک وزن کار کنید باید به این نکته توجه کنید.

دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست واقع شده است. از نظر آپشن‌های رنگی نیز در چند رنگ جذاب عرضه خواهد شد. این رنگ‌ها شامل مشکی، سفید و یک رنگ بنفش خاص است.

نمایشگر :

قبل از اشاره به هر موضوعی باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را داشته باشید، این گوشی می‌تواند یکی از آپشن‌های بسیار عالی در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته شود؛ و دلیل آن هم می‌تواند برخورداری از یک نمایشگر AMOLED باشد. قطعاً یک نمایشگر AMOLED نسبت به پنل‌های ال سی دی ارائه رنگ بهتری دارد؛ گرچه باید رزولوشن را هم در نظر بگیریم. برای مثال ردمی نوت ۹ پرو گلوبال گرچه پنل آن LCD هست، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی آن تفاوت چندانی با پنل گوشی می نوت ۱۰ لایت ندارد. به نظر شما این نمایشگر به چه صورت عمل خواهد کرد.

اگر با گوشی‌های قدیمی کار کرده باشید حتماًٌ این تجربه را داشته‌اید که صفحه گوشی خوانایی لازم در نور مستقیم را ندارد. یک سوال را مطرح می‌کنم، آیا شما از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط‌های بیرون می‌گذرانید؟ در این صورت، ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید گوشی میزان روشنایی آن را هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که روشنایی گوشی شما کافی باشد تا شما بتوانید محتوا را حتی در حضور نور شدید خورشید ببینید.

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد.

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد در حالی که طبق ادعای این شرکت قرار بود روشنایی نسخه اصلی آن به ۶۰۰ نیت برسد؛ اما خب رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. در کل این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 می‌تواند یکی از آپشن‌های ایده‌ال میان‌رده برای افراد علاقمند به تماشای فیلم و بازی در نظر گرفته شود. نوع پنل بکار رفته در آن نیز ارائه رنگ عالی و جذاب آن را تضمین خواهد کرد. گرچه می‌بایست دید که این گوشی در عمل به چه صورت خواهد بود؛ اما ظاهراً تا اینجای مسیر، عالی ظاهر شده است. بعد از بررسی نمایشگر نوبت به دوربین این گوشی می‌رسد.

دوربین

به نظر شما دوربین این گوشی چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟ اگر بدانید که تفاوت چندانی نداشته شاید بهتر باشد که به جای صرف هزینه بیشتر مدل ارزان قیمت آن را خریداری کنید. همان طور که می‌دانید تراشه استفاده شده در می نوت ۱۰ عملکرد خوبی دارد؛ اما خب قیمت تمام شده محصول بالاست.

شیائومی تصمیم گرفته که این فرصت را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا بتوانند از این قابلیت با هزینه کمتری بهرمند شوند. از‌این‌رو، باید کاری می کرد تا هزینه تمام شده محصول پایین آید، به همین دلیل تصمیم گرفت که از لنز اصلی متفاوتی استفاده کند. این گوشی همانند گوشی ردمی نوت ۹ پرو نسخه گلوبال از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده و خبری از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی در آن نیست. سایر لنز‌های آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید
  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو
  • سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی 

دوربین سلفی استفاده شده در آن هم یک لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ اگر بخواهیم مقایسه کنیم ردمی نوت ۱۰ ۳۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ لایت دقیقاً مشابه به گوشی شیائومی ردمی نوت ۹پرو است. 

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

به لطف باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی ، می نوت ۱۰ لایت به زمان های قابل توجهی رسیده است. تقریباً ۱۹ ساعت در حالی که تحت یک بار شبیه سازی شده در حال مشاهده وب و در زمان پخش یک فیلم H.264 ، زیر ۲۴ ساعت است.

حتی با استفاده فشرده ، گوشی هوشمند بدون نیاز به شارژ مجدد ، حداقل یک یا حتی دو روز دوام خواهد داشت. در این رشته ، فقط می نوت ۱۰ با وجود مصرف انرژی بالاتر می تواند با زمانهای پرقدرت نسبتاً بهتر به رقابت بپردازد. گفته می شود ، مزیت آن بسیار ناچیز است.

می نوت ۱۰ لایت  را می توان از طریق شارژر عظیم ۳۰ واتی آن شارژ کرد که باتری را خیلی سریع شارژ می کند.

سخن پایانی

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. برای کسب اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

 

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR
     

نقاط ضعف

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت ,خرید گوشی شیائومی می نوت 10 لایت ,قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 لایت ,مشخصات گوشی می نوت 10 لایت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 22:34

بررسی اپل واچ اس ای

 

اپل واچ اس ای دارای ویژگی های متفاوتی است. مانند سری 6 ، Apple Watch SE از بزرگترین و پیشرفته ترین نمایشگر ساعت ما استفاده می کند ، به شما امکان می دهد در یک نگاه از موارد بسیار بیشتری استفاده کنید. ویژگی تشخیص سقوط به همراه ویژگی های پیشرفته تناسب اندام در اختیار کاربران قرار می گیرد.  این اپل واچ در سه رنگ گلد، مشکی، و سفید در اختیار طرفداران خود قرار خواهد گرفت.

Apple Watch SE از تراشه s5 استفاده می کند که سرعت تولید آن تا چند برابر سریعتر از سری 3 است و به شما امکان می دهد حتی بدون تلفن و مدل های اپل خود تماس تلفنی ، ارسال پیام و موارد دیگر داشته باشید. 

مشتریان عاشق استفاده از ساعت اپل برای تناسب اندام و تمرین هستند و Apple Watch SE دارای ژیروسکوپ ، قطب نما و ارتفاع سنج شتاب سنج سری 6 است و از آنجا که دارای جدیدترین سنسورهای حرکتی است ، این اپل واچ با قیمت 279 دلار از فردا در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

با watchOS 7 ، کاربران می توانند از ویژگی های قدرتمند جدید از جمله Family Setup استفاده کنند که به بچه ها یا اعضای بزرگتر خانواده بدون آیفون اجازه می دهد از Apple Watch ، به علاوه ردیابی خواب ، تشخیص خودکار شستن دست و تمرینات جدید لذت ببرند. Apple Watch SE در سه جلد زیبا ساخته شده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی و سازگار با تمام باندهای اپل واچ از جمله حلقه Solo جدید و حلقه Solo Braided موجود است.

بررسی اپل واچ مدل اس ای

طراحی و نمایشگر

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

قابلیت های ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

نتیجه گیری

به نظر می‌رسد پس از ۲۴ ساعت استفاده، Apple Watch SE یک دستگاه چشمگیر و موفق باشد و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند – تمام قابلیت‌هایی که بیشتر به آنها توجه خواهید کرد در این ساعت وجود دارد و اگر به دنبال ردیاب‌های خیلی پیشرفته سلامتی نیستید و می‌توانید بدون نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display)، ساعت هوشمند اپل را تحمل کنید Apple Watch SE گزینه عالی و مقرون به صرفه‌ای برای شما خواهد بود.
لازم به یادآوری است که قیمت اولیه واچ SE در بازار ۲۷۹ دلار / ۲۶۹ پوند برای مدل کوچک‌تر و بدون درگاه سیم‌کارت است و اگر می‌خواهید مدل بزرگ‌تر را داشته باشید و یا گزینه پیدا کردن تلفن هوشمند را به آن اضافه کنید و ساعتتان سیم‌کارت بخورد، قیمت به سرعت افزایش می‌یابد؛ البته در مقایسه با مدل های قبلی، Watch SE تمام ویژگی‌هایی را که بسیاری از کاربران خواهان آنها هستند با اندکی تلخیص و قیمتی کمتر از آنچه که از یک اپل واچ انتظار دارند خواهند یافت. برای مشاهده مشخصات کامل این ساعت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
ما در طی روزهای آتی Watch SE را به درستی و تمام و کمال آزمایش خواهیم کرد تا ببینیم دوام باتری تا چه میزان است و آیا این مدل ارزش آن را دارد که هر کاربر طرفدار ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی بخواهد به سمت آن برود یا خیر. اگر قصد خرید اقساطی محصولات اپل را دارید کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ اس ای ,خرید اپل واچ se ,قیمت اپل واچ se ,مشخصات اپل واچ se ,اپل واچ اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 1:20

بررسی اپل واچ سری 6

به راحتی می‌توان بحث بروزرسانی خیلی مهم، در اپل واچ‌۶ را رد کرد. خواهیم دید که بروزرسانی های انجام شده نیز آنچنان هیجان انگیز نیستند. اگرچه تغییرات در این محصول کم است. اما در بعضی موارد جایگزینی برای واچ ۵ است و به طور بالقوه می تواند عمر باتری بهتری نیز ارائه دهد. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 6 را نیز تجربه کنید. با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی و صفحه نمایش

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد. اگر زیبایی ساعت هوشمندتان برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با خرید کاور و بند ساعت اپل واچ 6 این نیاز را به راحتی برآورده کنید.

قابلیت ورزشی

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

دو ترفند جدید اپل واچ ۳
اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ ۶ گنجانده است. در اپل واچ ۶ قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

قابلیت کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

قدرت سخت افزاری

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد. 

باتری و سایر ویژگی ها

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

نتیجه گیری

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید، اگر قیمت برای شما مهم می باشد اصلا به دنبال این محصول نروید چون قیمتی بالای ۱۴ میلیونی دارد که گزینه های بهتری نسبت به این محصول در بازه های قیمتی پایین وجود دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 6 ,خرید اپل واچ 6 ,قیمت اپل واچ 6 ,مشخصات اپل واچ 6 ,اپل واچ سری 6, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 0:28

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

 

 

هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت اپل محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو برای نقد و بررسی جدیدترین مدل گوشی های آیفون با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی 

انتظار یک طراحی کاملاً متفاوت را برای آیفون ۱۲ نداشته باشید. شایعاتی در این مورد وجود دارند که ادعا می‌کنند طراحی آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ تفاوت نخواهد داشت. همان لبه‌های خمیده، اما نازک‌تر، بلندتر و حاشیه‌‌های کوچک‌تر برای افزایش فضای صفحه در نظر گرفته خواهد شد.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند ناچ که اپل آن را از زمان آیفون ایکس (iPhone X) معرفی کرده است احتمالاً کوچک‌تر خواهد شد. اما در مقابل برخی شایعات دیگر ادعا می‌کنند که ناچ قرار است حذف شود و در عوض اجزای دوربین TrueDepth درون یک حاشیه نازک قرار داده می‌شوند.

یکی از نمونه‌های اولیه نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۰ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با سیستم دوربین  Face ID و TrueDepth است که در بزل (bezel) یا ناحیه سیاه بالای صفحه قرار گرفته است.

شایعه دیگر این است که اپل به دنبال حذف لبه گرد است که برای اولین بار در آیفون ۶ دیده شد و تا سری جدید آیفون ۱۱ نیز همچنان باقی ماند. انتظار می‌رود که آیفون جدید، نوار آلومینیومی مات آیفون ۴ را به همراه حاشیه‌های تیزتر با کناره‌های مسطح و صفحات شیشه‌ای جلو و عقب تخت داشته باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که ماژول دوربین عقب شامل یک اسکنر لیدار(LIDAR) نیز باشد. زیرا این ویژگی در iPad Pro که در ماه مارس به بازار آمد معرفی شده است.

نمایشگر

آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED عرضه شده است، از حق نگذریم کیفیت صفحه نمایش نسبت به آیفون 11 وضوح بیشتر و حاشیه های کمتری دارد، اندازه بریدگی دوربین جلو و سنسور تشخیص چهره همچنان مانند گذشته است، احتمالاً برای کوچکتر شدن آن باید تا نسل بعد صبر کنیم.

نام پنل جدید قرار گرفته در آیفون 12، Super Retina XDR OLED است که از محتوای HDR Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. شایعه شده بود که امسال آیفون 12 با صفحه نمایش 120 هرتزی ساخته خواهد شد، اما صفحه نمایش آیفون 12 با سرعت نرخ تازه سازی 60 هرتز ساخته شده است. آیفون 12 حدود 4 میلی متر از آیفون 11 باریکتر شده است، صفحه نمایش این گوشی با تراکم پیکسلی 445PPi از صفحه نمایش آیفون 11 با تراکم پیکسلی 326PPI از وضوح بهتری برخوردار است، حاشیه های صفحه نمایش نیز حدود 20% نازک تر از آیفون 11 است. به لطف طراحی و وزن مناسب این گوشی به راحتی در دستان شما جای می گیرد و یک تلفن خوش دست محسوب می شود که از کار با آن بسیار لذت بخش است.

دوربین

دوربین‌های موجود در آیفون 12 تفاوت چندانی با آیفون 11 ندارند. هنوز ترکیبی از دو لنز است که دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه عریض 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم بزرگ‌تر (ƒ/1.6 در مقایسه با ƒ/1.8) به لنزهای زاویه باز داده شده و عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده است، اما در غیر این صورت پیشرفت‌های اصلی در نرم‌افزار و فرصت‌های جدید پردازندهٔ تصویر در A14 وجود دارد.

این به این معنی است که امکان فیلمبرداری با فرمت Dolby Vision وجود دارد و عملکرد HDR هم در دوربین اصلی و هم در دوربین زاویه باید بهبود یافته است. مدت زمان طولانی‌ای است که آیفون در زمینهٔ نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین‌هایش در خط مقدم نبوده است، اما به صورت مداوم کیفیت عالی را در پردازش سیگنال و نرم‌افزار و برنامه‌های مناسب ارایه می‌دهد تا به راحتی بتواند در اکثر محلیط‌ها یک عکس مناسب بگیرد.

این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز هم نمی‌توان نادیده گرفت که دوربینی در چنین موبایلی که 799 پوند یا بیشتر قیمت دارد، بدون زوم تله‌فوتو و طیف وسیع‌تری از فواصل کانونی، وضوح و عملکردها - و گاهی اوقات فقط با کیفیت بالاتر - که کمی محدود کننده احساس می‌شود را می‌توانید حتی در یک موبایل ارزان‌تر در محدودهٔ اندروید به دست آورید. با این حال، در محدودهٔ اندروید دانستن این که آنچه خریداری می‌کنید قابل اعتماد و با کیفیت باشد دشوار است. در محدودهٔ آیفون هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد.

باتری و شارژدهی

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

کلام آخر

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای خرید اقساطی گوشی اپل کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید اقساطی گوشی ایفون 12 ,قیمت گوشی ایفون 12 ,مشخصات ایفون 12 ,خرید ایفون 12, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : دوشنبه 26 آبان 1399 ساعت: 17:02

گوشی ایفون 11 پرو

به نظر من گوشی ایفون 11 پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

طراحی ظاهری

اولین نکته‌ای که در طراحی  iphone 11 pro به چشم می‌خورد برخورداری از ماژول دوربین سه‌گانه است که در گوشه سمت چپ آن خودنمایی می‌کند. زمانی که پرچم‌داران اپل معرفی شدند، انتقادات زیادی بر این نوع طراحی وارد شد. عده‌ی زیادی انتظار نداشتند که اپل این طراحی را بر روی گوشی‌های خود در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار دهد. با وجود اینکه آیفون ۱۱ رنگ‌های متنوعی مثل سبز، بنفش و زرد را به خدمت گرفته، آیفون ۱۱ پرو تنها در  رنگ‌های سبز تیره، خاکستری و نقره و طلایی عرضه شده است. پرداخت مات استفاده شده بر روی بدنه واقعاً کاربردی و جذاب به نظر می‌رسد.
با برخورداری از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر مایعات و گرد و خاک، می‌تواند تا عمق ۴ متر به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. این مقدار ۲ متر از آیفون ۱۱ بیشتر است.
از زبان طراحی بکار گرفته شده که بگذریم، حقیقتاً پرداخت مات استفاده شده بر روی بدنه واقعاً کاربردی و جذاب به نظر می‌رسد. به این دلیل که نه تنها اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند بلکه نسبت به بدنه‌های شیشه‌ای لغزندگی کمتری نیز دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد و عالی این موبایل برخورداری از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر مایعات و گرد و خاک است. از این رو می‌تواند تا عمق ۴ متر به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. این مقدار ۲ متر از آیفون ۱۱ بیشتر است. از نقاط مثبت  آیفون ۱۱ پرو که بگذریم، دو نکته منفی نیز در رابطه با این گوشی بسیار عالی آیفون وجود دارد؛ اول اینکه، نسبت به آیفون ایکس اس کمی سنگین‌، پهن‌ و ضخیم‌تر است.
ضخامت بیشتر در iphone 11 pro شاید به این علت بوده که این شرکت این بار از باتری و ماژول دوربین بزرگ‌تری استفاده کرده است. مورد دوم این است که در طراحی پنل جلو هیچ نوآوری را بکار نگرفته و از همان طراحی متداول سا‌ل‌های قبل استفاده شده است. ناچ استفاده شده در آن نیز بیشتر جنبه نمادین دارد. کاربران امیدوار بودند که در این گوشی‌ها شاهد یک پنل تمام صفحه باشند؛ اما با همان نمایشگر ناچ استایل روبه‌رو شدند. همچنین این شرکت ادعا کرده که شیشه استفاده شده روی نمایشگر آیفون ۱۱ پرو یکی از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین شیشه‌هایی است که تا به حال در گوشی‌های موبایل بکار رفته است.

نمایشگر و صدا

نمایشگر سوپر رتینا (XRD (super retina xrd از آیفون ایکس اس (xs) برتری کمی دارد اما به طور قابل توجهی از نمایشگر ال سی دی آیفون 11 بهتر است. ویدیوهای Dolby Vision (دولبی ویژن) و HDR10 با درخشندگی بالا و جزئیات عالی به نظر می‌رسد و تنها با افزایش محتوای HDR قابل استفاده در سال گذشته بهتر شده است. حداکثر میزان روشنایی صفحه به 800 نیت می‌رسد ، خواندن محتوای روی صفحه از هر زاویه ای حتی در نور خورشید آسان است. و هنگام مشاهده محتوای HDR، میزان روشنایی به میزان حیرت انگیزی 1200 نیت افزایش می‌یابد.

تکنولوژی به کار رفته در این گوشی این امکان را فراهم می‌کند تا صداهای مزاحم اطراف هنگام صحبت

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.
تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

باتری گوشی آیفون 11 پرو

قبل از هر چیز دیدن شارژری سریع و جدید در جعبه iPhone 11 Pro باعث خوشحالی است. این نشان می دهد که اپل (Apple) بالاخره از شارژر ساده و کند قدیمی خود دست برداشته و گامی رو به جلو برداشته است. اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، اپل در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر را در زمینه باطری به خود دیده است ولی هنوز هم با دیگر شرکت های فاصله ای محسوس دارد. البته باطری آیفون جدید از عهده یک روز کار متوسط بر خواهد آمد اما هم چنان با دیگر پرچم داران شرکت هایی مثل سامسونگ فاصله دارد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
     

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 پرو ,خرید گوشی ایفون 11 پرو ,قیمت گوشی ایفون 11 پرو ,مشخصات ایفون 11 پرو ,گوشی iphone 11 pro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 26 آبان 1399 ساعت: 3:00

اپل واچ اس ای

اپل واچ SE ساعت هوشمند میان رده بسیار خوبی است ؛اما برای آنچه ارایه میدهد کمی گران قیمت است.بنابراین Apple Watch SE چه چیزی دارد که Apple Watch 3 ندارد؟

شما یک صفحه نمایش بزرگتر ، تماس اضطراری بین المللی ، تشخیص سقوط ، نظارت بر سر و صدا و LTE اختیاری دریافت می کنید. بعد از یک هفته استفاده از Apple Watch SE ، متوجه شدیم که این ساعت هوشمند بسیار خوبی است اما نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد قیمت آن بسیار بالا است .برای بررسی دقیق تر بهتره ادامه مطلب را بخوانید.

طراحی ظاهری

مهم‌ترین مشخصه در بررسی اپل واچ اس ای به عنوان یک محصول ارزان قیمت طراحی ظاهری آن است که دقیقاً شبیه همان ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل است. در حقیقت اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 6 و 5 و 4 ندارد و نمی‌توان آن را از نظر ظاهری با هیچ یک از ساعت‌های دیگر تشخیص داد. با این حال شرکت اپل رنگ‌های ویژه و منحصر به فردی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که می‌توان با انتخاب آن‌ها ظاهری متفاوت را تجربه کرد. 

 

پایش خواب و ویژگی های سلامتی

شاید اپل واچ اس ای فاقد سنسور ECG و سنسور سنجش اکسیژن خون باشد اما بی انصافی است اگر به سنسور بسیار دقیق سنجش ضربان قلب اشاره نکنیم. وقتی در بررسی اپل واچ اس ای دقیق تر می شویم می بینیم که قابلیت سنجش ضربان قلب در این ساعت به حدی دقیق کار می کند که هر زمان که ضربان قلب شما بیش از حد تند یا کند شود بلافاصله به شما اخطار می دهد. این ویژگی برای این ساعت ارزان قیمت واقعا تحسین برنگیز است. این ساعت از ارتفاع سنج نیز بی بهره نمانده است. هر زمان که از سیری بخواهید می تواند به شما اعلام کند که در چه ارتفاعی قرار دارید. این قابلیت برای کوه نوردان بسیار کاربردی به نظر می رسد.

قابلیت پایش خواب نیز دیگر نکته قابل توجه در بررسی اپل واچ اس ای است که البته تقریبا در تمامی اپل واچ ها دیده می شود. متاسفانه این قابلیت در این ساعت در همان فرم آماتور خود مانده است و نمی توانید انتظار اتفاق ویژه ای از این قابلیت داشته باشید. این قابلیت هیچ اطلاعات ویژه ای راجع به خواب شما در اختیارتان نخواهد گذاشت و تنها میزان ساعاتی که در رختخواب بوده اید را به نظر شما خواهد رساند.

اما یک نکته مثبت دیگر در قابلیت های اپل واچ اس ای وجود دارد که قابلیت تشخیص سقوط است. در زمانی که ساعت تشخیص دهد که شما در حال سقوط از ارتفاعی هستید، بلافاصله با شماره های اضطراری تماس خواهد گرفت. بنابراین این ویژگی ممکن است روزی جان شما را نجات دهد. من این قابلیت را تست نکردم اما زمانی که در حال بازی والیبال بودم، ساعت به صورت اشتباهی حرکت مرا به عنوان سقوط در نظر گرفت و با شماره اضطراری تماس گرفت. بنابراین هرچند این قابلیت آنچنان هوشمند عمل نمی کند اما می توانید خوشحال باشید که آن چنان بی مصرف نیز نخواهد بود.

قابلیت ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

دوام باتری و شارژدهی

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ se ,خرید اپل واچ se ,قیمت اپل واچ se ,مشخصات اپل واچ se ,ساعت اپل واچ مدل se ,اپل واچ اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 26 آبان 1399 ساعت: 1:16

بررسی گوشی شیائومی می 10

گوشی Mi 10 پرچمدار جدید شیائومی است که در محدودیت های زیاد در چین به علت شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس از آن رونمایی شد. این گوشی شیائومی مانند CC9 Pro Premium از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده می کند. یکی از نقاط قوت این گوشی موبایل را باید صفحه نمایش آن دانست.

یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی شیائومی می 10 به چشم می خورد ، طراحی دوربین سلفی آن است . دوربین سلفی بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است اما نکته قابل توجه این است که این دوربین نسبت به مدل های مشابه کوچک تر شده است که زیبایی بیشتری به صفحه نمایش ببخشد. این صفحه نمایش قادر است داده های SDR را به HDR تبدیل کنید. باتری گوشی شیائومی Mi 10 نیز با ظرفیت 4780 میلی آمپر از شارژ سریع 30 واتی و شارژ بی سیم 10 واتی پشتیبانی می کند و یک روز کامل می توانید به صورت میانگین پاسخگوی نیاز کاربر باشد.

پردازنده استفاده شده در این Xiaomi Mi 10 از نوع اسنپ دراگون 865 است که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین پردازنده های تلفن همراه است. این پردازنده از نسل 5 موتور هوش مصنوعی بهره می برد. شیائومی برای خنک کردن این پردازنده از سیستم liquid استفاده کرده است و برای کنترل و مدیریت دمای آن از 9 سنسور و کنترل دما با استفاده از هوش مصنوعی استفاده کرده است البته این تمام قابلیت های گوشی شیائومی Mi 10 نیست. کیفیت پخش صدا در این محصول نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته و کاربر از یک صدای به معنای واقعی کلمه استریو لذت خواهد برد.

بررسی گوشی شیائومی mi 10

نمایشگر

می 10 شیائومی از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 2340×1080 پیکسل بهره گرفته است که قادر است تصاویر را باکیفیت فوق‌العاده‌ای به نمایش بگذارد. این نمایشگر از اطراف به عقب رانده‌شده یک نمایشگر خمیده با جلوه بی‌نظیری را در مقابل چشمان کاربران قرار می‌دهد. تراکم پیکسلی 386 پیکسل در هر اینچ شارپ سبب شده تا همه جزئیات به‌راحتی دیده شوند و پیکسل‌ها توسط کاربر قابل‌تشخیص نباشد. 500 نیت روشنایی نیز سبب شده تا بتوانید به‌راحتی با این محصول در زیر تابش مستقیم نور کار کنید و تمامی موارد را مشاهده کنید. بهره‌گیری از +HDR10 و TrueColor دامنه رنگی بی‌نظیری را با خود به همراه داشته است. حضور این فناوری مدیریت و دقت نمایش رنگ‌ها را بیشتر می‌کند و رنگ‌ها در عکس‌ها و فیلم‌ها دقیق‌تر نشان داده می‌شود که درنتیجه جلوه بی‌نظیری از تصاویر را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز و لمس 180 هرتز سبب شده تا جا‌به‌جایی بین صفحات نرم و پویا نمایش داده شود و پاسخ لمسی سریع‌تری را نسبت به هر لمس داده شود. تماشای فیلم یا سریال مورد‌علاقه و بازی کردن، باوجوداین نمایشگر خارق‌العاده قطعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات حال حاضر شما خواهد بود.

دوربین

اما برسیم به قسمت دوربین که اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه پرو بوده و علت اصلی قیمت پایین‌تر آن می‌باشد. در حقیقت شاید ظاهر دوربین پشتی Mi 10 و Mi 10 Pro یکسان باشد، اما تفاوت‌های اساسی در حسگر و لنزهای آن‌ها وجود دارد و به‌طورکلی نسخه پرو امکانات متنوع‌تری را در اختیار می‌گذارد.

بااین‌حال بد نیست بدانید که حس‌گر اصلی هر دو گوشی یکسان می‌باشد؛ در قسمت پشتی می 10، مشابه چیزی که در می 10 پرو دیده‌ایم، از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره گرفته شده است، با این تفاوت که نمونه بکار رفته در این گوشی به‌جای فوکوس لیزری، از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

ماژول 108 مگاپیکسلی این گوشی، از همان حس‌گر آشنای سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX استفاده می‌کند که دارای اندازه بزرگ 1/1.33 اینچی بوده و از پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌برد. شیائومی این حس‌گر بزرگ را در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.69 قرار داده است که فاصله کانونی آن، 24 میلی‌متر می‌باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که شیائومی از دوربین 108 مگاپیکلسی در محصولی باقیمت به‌مراتب پایین‌تر از پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 20 اولترا استفاده کرده است. اما بد نیست بدانید که تفاوت‌های کلیدی بین حس‌گر این دوگوشی وجود دارد. در حقیقت پسوند HM1 در حس‌گر اس 20 اولترا، به تفاوت آن درزمینهٔ فیلتر رنگی و آرایه چینش پیکسل‌ها اشاره دارد. همان‌طور که در بررسی گلکسی اس 20 اولترا اشاره ‌کرده‌ایم، دوربین اصلی این گوشی از آرایه پیکسلی 9×1 استفاده می‌کند که به معنای جمع‌آوری داده‌های 9 پیکسل در یک پیکسل می‌باشد. این در حالی است که حس‌گر اصلی می 10 و می 10 پرو همانند چیزی که در می نوت 10 دیده بودیم، از آرایه 4×1 استفاده می‌کند.

بنابراین با حل معادلات ساده ریاضی باید انتظار داشته باشیم که دوربین اصلی Mi 10 به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با خروجی 27 مگاپیکسل در اختیار بگذارد. اما تصاویر خروجی از این دوربین دارای رزولوشن 25 مگاپیکسل هستند که دلیل آن به‌طور رسمی ذکر نشده است.

شیائومی برای گوشی می 10 برخلاف چیزی که در نسخه پرو دیده‌ایم، دوربین تله فوتو در نظر نگرفته است که در دنیای امروزی، یک ایراد برای محصول پرچم‌دار به شمار می‌آید. ازاین‌رو Mi 10 برای بزرگنمایی از روش برش در دوربین اصلی استفاده خواهد کرد.

اما برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در نظر گرفته شده است که این دوربین از حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 استفاده می‌کند و روی کاغذ می‌توان گفت که مشخصات آن ضعیف‌تر از نمونه 20 مگاپیکسلی بکار رفته در نسخه پرو می‌باشد.

دوربین بعدی این گوشی، مختص ثبت تصاویر ماکرو می‌باشد که با حس‌گر 2 مگاپیکسلی و لنز با دهانه دیافراگم f/2.4، برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله بسیار نزدیک کاربرد خواهد داشت. شیائومی با در نظر گرفتن فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض، می‌توانست امکان عکاسی ماکرو را برای آن فراهم کند؛ اما به نظر می‌رسد که به دلایل بازاریابی، این کمپانی ترجیح داده تا در قسمت پشتی محصول 4 دوربین قرار دهد و این سیاستی است که بیشتر درگوشی‌های میان رده شاهد آن بوده‌ایم.

سرانجام نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر با لنز f/2.4 می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق کاربرد داشته و امکان عکاسی پرتره را فراهم خواهد کرد. ناگفته نماند که سیستم دوربین چهارگانه می 10 را فلاش LED دوگانه همراهی خواهد کرد. این در حالی است که برای نسخه پرو فلاش سه‌گانه در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که در گوشی های اخیر شیائومی دیده‌ایم. حالت های مختلف دوربین مثل پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ یا راست، می توان بین آن ها جا به جا شد. در بالای این نوار حالت ها دکمه هایی برای جابه جایی بین دوربین های مختلف قرار داده شده است که در واقع زاویه دیدهای متنوع را در اختیار می گذارد. از قسمت بالای رابط کاربری هم می توان به مواردی مثل هوش مصنوعی، فیلتر ها، فلاش، HDR و … دسترسی داشت.

حالت پرو یا عکاسی دستی نیز امکانات خوبی دارد. در این قسمت که امکان استفاده از هر 3 دوربینِ اصلی، فوق عریض و ماکرو وجود دارد؛ می توان مواردی مثل وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو را به طور دستی تنظیم کرد و جالب است بدانید که امکان عکاسی با رزولوشن 108 مگاپیکسل نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 10

گوشی می 10 از باتری بزرگ 4780 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که حدود 280 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری در مقایسه با نمونه بکار رفته در نسخه پرو دارد و به نظر می رسد که شیائومی به دلیل قرار دادن دوربین های کوچک تر در این گوشی، موفق شده از فضای به دست آمده برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کند.

وقتی که با باتری بزرگ سروکار داشته باشیم، با اطمینان بالایی می توانیم بگوییم که مشکلی از بابت شارژدهی وجود نخواهد داشت و این موضوع در مورد گوشی می 10 نیز صدق می کند. این گوشی می تواند در حالت 90 هرتزی حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی، حدود 20 ساعت به پخش مداوم ویدئو بپردازد که رکورد بسیار خوبی بوده و آن را بین بهترین پرچمداران سال 2020 قرار می دهد.

Mi 10 شیائومی از شارژ سیمی و بی سیم با توان 30 وات پشتیبانی می کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان 5 وات برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از تجهیزات داخل جعبه می توان در عرض 30 دقیقه حدود 52 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل دستگاه نیز حدود 75 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، زمان بسیار خوبی ارزیابی می شود؛ اما نمی توان آن را سریعترین دانست.

نتیجه گیری

شیائومی می ۱۰ بسیاری از ملزومات یک پرچمدار تمام عیار را دارد. از کیفیت ساخت عالی گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر. دوربین اصلی این گوشی همه‌کاره‌ست و جای خالی دوربین‌های متعدد اما بلااستفاده را به‌راحتی پر می‌کند. در زمینه پخش صدا و شارژدهی باتری هم می ۱۰ را می‌توان برتر از دیگر پرچمداران دانست. ترکیب این ویژگی‌ها از می ۱۰ یک گوشی گیمینگ بی‌نقص می‌سازد.

نزدیک‌ترین رقبای می ۱۰ کهکشانی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس هستند که طراحی زیباتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند ولی از نظر شارژدهی و توان سخت‌افزاری کم می‌آورند. البته پوکو F2 پرو را هم باید به فهرست گوشی‌های ارزشمند بازار اضافه کرد که حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و در حد و اندازه یک پرچمدار برایتان کار می‌کند. اگر به دنبال خرید گوشی اندروید از یک سایت معتبر هستید همین حالا کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 10 ,خرید گوشی شیائومی می 10 ,قیمت گوشی شیائومی می 10 ,مشخصات گوشی شیائومی می 10 ,گوشی شیائومی mi 10, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 83 تاريخ : پنجشنبه 22 آبان 1399 ساعت: 8:03

گوشی شیائومی می 9

شیائومی از سازندگان مطرح گوشی های هوشمند، ساعت و پاور بانک است که به سرعت در حال تسخیر بازار های جهانی است. اوایل،تمام فروش گوشی شیائومی فقط محدود به قاره آسيا بود؛ اما اکنون شاهد حضور محصولات شیائومی در اروپا،امریکای شمالی،هند و حتی افریقا نیز هستیم.گوشی های شیائومی در کشور ما یعنی ایران نیز از محبوبیت بالایی برخودار است.گوشی شیائومی می ۹ ىر بهار سال 2019 و در ((کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا / MWC 2019)) به نمایش گذاشته شد. می 9 جزء اسمارت فون هاي رده بالا محسوب شده و از سخت افزار بسیار قوی ای برخودار است . بدنه این موبایل از جنس aluminum است و از دوربین های بسیار قدرتمندی بهره میبرد. این خلاصه ای از مشخصات اخرین پرچمدار Xiaomi است. مهمترین موضوع، قیمت این گوشی موبایل می باشد که با داشتن خصوصیات یک پرچمدار مقتدر، بسیار پایین تر از گوشی های سامسونگ و مخصوصا اپل می باشد. خرید گوشی شیائومی مسلما یک سرمایه گذاری با ارزش است. در ادامه با بررسی گوشی می 9 در خدمت شما هستیم.

بررسی شیائومی می 9

صفحه نمایش

گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p، و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش در Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Coing)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است. روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش، از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و اختلاف رنگ نمایشگر(DeltaE) و رنگ ایده‌آل به طور میانگین 1.5 است و بیشترین انحراف نیز 3.1 می‌باشد. موارد ذکر شده، معیارهای استاندارد ارزیابی در خصوص میزان درخشندگی صفحه نمایش است. اگر گوشی را در حالت درخشندگی انطباقی قرار دهید، گوشی به صورت اتوماتیک رنگ صفحه را بر اساس رنگ و نور محیط تغییر می‌دهد. گوشی Xiaomi Mi 9 دارای قابلیت درخشندگی افزوده شده است که وظیفه آن ارائه تصاویر اشباع شده است، یعنی رنگ‌های زرد و قرمز در تصویر را افزایش می‌دهد و رنگ آبی را زیاد دستخوش تغییرات نمی‌کند.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

باتری و شارژدهی شیائومی می 9

وظیفه تامین انرژی دستگاه به یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی محول شده که ۱۰۰ میلی آمپر کمتر از باتری Mi 8 است. خبر خوب این است که Mi 9 علاوه بر شارژ سریع سیمی، از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

در جعبه دستگاه یک شارژر ۱۸ واتی قرار دارد که به خوبی می تواند ۴۵ درصد از حجم باتری دستگاه را تنها در مدت نیم ساعت شارژ کند. اما این نهایت ظرفیت شارژ سریع دستگاه نیست.

در حقیقت باتری Mi 9 از شارژ سریع ۲۷ واتی سیمی با نام Charge Turbo و ۲۰ واتی بی سیم پشتیبانی می کند؛ اما شیائومی با گذاشتن آداپتور ۱۸ واتی به نوعی علاوه بر محروم کردن کاربر از تجربه بهتر، او را مجبور به صرف هزینه ای اضافه در حدود ۲۰ دلار خواهد کرد.

با وجود شارژر ۲۷ واتی می توانید باتری دستگاه را در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ شارژ کنید که تفاوتی چشمگیر با شارژر ۱۸ وات داخل جعبه دارد. همچنین با خرید این شارژر می توانید در طول مدت ۶۵ دقیقه باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کنید؛ دستگاه شما در ازای یک ساعت شارژ، یک روز تمام را شارژدهی خواهد کرد که این عالیست.

شاید سرعت شارژ بی سیم نیز برایتان سوال برانگیز باشد. خب در تست های انجام شده Mi 9 با پد رسمی شیائومی و آداپتور ۲۰ واتی توانست ۳۰ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ شود؛ این در حالیست که با استفاده از آداپتور ۱۸ واتی، در مدتی مشابه به شارژ ۴۵ درصد دست یافتیم که کمی عجیب به نظر می رسد. ممکن است این موضوع رابطه ای مستقیم با فضای خالی باتری و یا دمای آن داشته باشد اما به هر حال ما استفاده از آداپتور ۲۰ واتی را پیشنهاد می کنیم.

خب بهتر است نگاهی هم به عمر باتری Mi 9 داشته باشیم. به دلیل بهینه سازی های انجام شده در تراشه Snapdragon 855 و همچنین استفاده از پنل Super AMOLED، پرچمدار شیائومی توانست تا با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت به طور مداوم به وب گردی بپردازد. همچنین در آزمون تماشای ویدیو نیز به عدد بسیار خوب ۱۹ ساعت دست یافتیم.

جمع بندی

Xiaomi Mi 9 اولین گوشی پرچم‌دار سال 2019 می‌باشد که پردازنده Snapdragon 855 در آن استفاده شده است. از مزیت‌های بزرگ این گوشی می‌توان به صفحه نمایش با کیفیت OLED، دوربین گوشی و عمر باتری اشاره کرد. بزرگترین مزیت نتنها این گوشی، بلکه اکثر گوشی های شیاومی، قیمت مقرون به صرفه آن‌هاست. در ایران قیمت گوشی Xiaomi Mi 8، بسته به گرافیک و مقدار حافظه داخلی، بین 3700000 و 5200000 میلیون تومان متغیر است. احتمال بر این است که با عرضه گوشی Xiaomi Mi 9 در ایران، این گوشی قیمتی حدود 5500000 تا 7000000 تومان داشته باشد. قیمت این گوشی در مقایسه با پرچم‌دارهای سامسونگ، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. در بخش زیر به برخی مزیت‌ها و نکات منفی گوشی Xiaomi Mi 9 اشاره خواهیم داشت: برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی اندروید کلیک کنید.

 

مزیت‌ها

  • اولین گوشی پرچم‌دار سال 2019 با صفحه OLED و ناچ قطره ای
  • دقت بسیار بالای اثر انگشت
  • عمر باتری خوب همراه با شارژ وایرلس
  • برخورداری از تراشه گرافیکی قدرتمند
  • سیستم‌عامل به روز(اندروید 9)
  • کیفیت بالای دوربین
  • ارزان بودن نسبت به دیگر رقبا و دیگر برندها

نکات منفی

  • عدم وجود قابلیت ضدآب
  • بدنه لغزنده
  • عدم برخورداری از جک هدفون و باند صدا با کیفیت استریو
  • عدم وجود جایگاه مجزا برای کارت حافظه
  • باندهای LTE محدود
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 9 ,خرید گوشی شیائومی می 9 ,قیمت گوشی شیائومی می 9 ,مشخصات گوشی شیائومی می 9 ,گوشی شیائومی MI 9, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 22 آبان 1399 ساعت: 7:27

گوشی شیائومی می 9

شیائومی از سازندگان مطرح گوشی های هوشمند، ساعت و پاور بانک است که به سرعت در حال تسخیر بازار های جهانی است. اوایل،تمام فروش گوشی شیائومی فقط محدود به قاره آسيا بود؛ اما اکنون شاهد حضور محصولات شیائومی در اروپا،امریکای شمالی،هند و حتی افریقا نیز هستیم.گوشی های شیائومی در کشور ما یعنی ایران نیز از محبوبیت بالایی برخودار است.گوشی شیائومی می ۹ ىر بهار سال 2019 و در ((کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا / MWC 2019)) به نمایش گذاشته شد. می 9 جزء اسمارت فون هاي رده بالا محسوب شده و از سخت افزار بسیار قوی ای برخودار است . بدنه این موبایل از جنس aluminum است و از دوربین های بسیار قدرتمندی بهره میبرد. این خلاصه ای از مشخصات اخرین پرچمدار Xiaomi است. مهمترین موضوع، قیمت این گوشی موبایل می باشد که با داشتن خصوصیات یک پرچمدار مقتدر، بسیار پایین تر از گوشی های سامسونگ و مخصوصا اپل می باشد. خرید گوشی شیائومی مسلما یک سرمایه گذاری با ارزش است. در ادامه با بررسی گوشی می 9 در خدمت شما هستیم.

بررسی شیائومی می 9

صفحه نمایش

گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p، و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش در Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Coing)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است. روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش، از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و اختلاف رنگ نمایشگر(DeltaE) و رنگ ایده‌آل به طور میانگین 1.5 است و بیشترین انحراف نیز 3.1 می‌باشد. موارد ذکر شده، معیارهای استاندارد ارزیابی در خصوص میزان درخشندگی صفحه نمایش است. اگر گوشی را در حالت درخشندگی انطباقی قرار دهید، گوشی به صورت اتوماتیک رنگ صفحه را بر اساس رنگ و نور محیط تغییر می‌دهد. گوشی Xiaomi Mi 9 دارای قابلیت درخشندگی افزوده شده است که وظیفه آن ارائه تصاویر اشباع شده است، یعنی رنگ‌های زرد و قرمز در تصویر را افزایش می‌دهد و رنگ آبی را زیاد دستخوش تغییرات نمی‌کند.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

باتری و شارژدهی شیائومی می 9

وظیفه تامین انرژی دستگاه به یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی محول شده که ۱۰۰ میلی آمپر کمتر از باتری Mi 8 است. خبر خوب این است که Mi 9 علاوه بر شارژ سریع سیمی، از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

در جعبه دستگاه یک شارژر ۱۸ واتی قرار دارد که به خوبی می تواند ۴۵ درصد از حجم باتری دستگاه را تنها در مدت نیم ساعت شارژ کند. اما این نهایت ظرفیت شارژ سریع دستگاه نیست.

در حقیقت باتری Mi 9 از شارژ سریع ۲۷ واتی سیمی با نام Charge Turbo و ۲۰ واتی بی سیم پشتیبانی می کند؛ اما شیائومی با گذاشتن آداپتور ۱۸ واتی به نوعی علاوه بر محروم کردن کاربر از تجربه بهتر، او را مجبور به صرف هزینه ای اضافه در حدود ۲۰ دلار خواهد کرد.

با وجود شارژر ۲۷ واتی می توانید باتری دستگاه را در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ شارژ کنید که تفاوتی چشمگیر با شارژر ۱۸ وات داخل جعبه دارد. همچنین با خرید این شارژر می توانید در طول مدت ۶۵ دقیقه باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کنید؛ دستگاه شما در ازای یک ساعت شارژ، یک روز تمام را شارژدهی خواهد کرد که این عالیست.

شاید سرعت شارژ بی سیم نیز برایتان سوال برانگیز باشد. خب در تست های انجام شده Mi 9 با پد رسمی شیائومی و آداپتور ۲۰ واتی توانست ۳۰ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ شود؛ این در حالیست که با استفاده از آداپتور ۱۸ واتی، در مدتی مشابه به شارژ ۴۵ درصد دست یافتیم که کمی عجیب به نظر می رسد. ممکن است این موضوع رابطه ای مستقیم با فضای خالی باتری و یا دمای آن داشته باشد اما به هر حال ما استفاده از آداپتور ۲۰ واتی را پیشنهاد می کنیم.

خب بهتر است نگاهی هم به عمر باتری Mi 9 داشته باشیم. به دلیل بهینه سازی های انجام شده در تراشه Snapdragon 855 و همچنین استفاده از پنل Super AMOLED، پرچمدار شیائومی توانست تا با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت به طور مداوم به وب گردی بپردازد. همچنین در آزمون تماشای ویدیو نیز به عدد بسیار خوب ۱۹ ساعت دست یافتیم.

جمع بندی

Xiaomi Mi 9 اولین گوشی پرچم‌دار سال 2019 می‌باشد که پردازنده Snapdragon 855 در آن استفاده شده است. از مزیت‌های بزرگ این گوشی می‌توان به صفحه نمایش با کیفیت OLED، دوربین گوشی و عمر باتری اشاره کرد. بزرگترین مزیت نتنها این گوشی، بلکه اکثر گوشی های شیاومی، قیمت مقرون به صرفه آن‌هاست. در ایران قیمت گوشی Xiaomi Mi 8، بسته به گرافیک و مقدار حافظه داخلی، بین 3700000 و 5200000 میلیون تومان متغیر است. احتمال بر این است که با عرضه گوشی Xiaomi Mi 9 در ایران، این گوشی قیمتی حدود 5500000 تا 7000000 تومان داشته باشد. قیمت این گوشی در مقایسه با پرچم‌دارهای سامسونگ، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. در بخش زیر به برخی مزیت‌ها و نکات منفی گوشی Xiaomi Mi 9 اشاره خواهیم داشت: برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی اندروید کلیک کنید.

 

مزیت‌ها

  • اولین گوشی پرچم‌دار سال 2019 با صفحه OLED و ناچ قطره ای
  • دقت بسیار بالای اثر انگشت
  • عمر باتری خوب همراه با شارژ وایرلس
  • برخورداری از تراشه گرافیکی قدرتمند
  • سیستم‌عامل به روز(اندروید 9)
  • کیفیت بالای دوربین
  • ارزان بودن نسبت به دیگر رقبا و دیگر برندها

نکات منفی

  • عدم وجود قابلیت ضدآب
  • بدنه لغزنده
  • عدم برخورداری از جک هدفون و باند صدا با کیفیت استریو
  • عدم وجود جایگاه مجزا برای کارت حافظه
  • باندهای LTE محدود
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 9 ,خرید گوشی شیائومی می 9 ,قیمت گوشی شیائومی می 9 ,مشخصات گوشی شیائومی می 9 ,گوشی شیائومی MI 9, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 61 تاريخ : پنجشنبه 22 آبان 1399 ساعت: 7:27

بررسی اپل واچ 6

شرکت اپل برای محصولات خود ارزش بسیار بالایی قائل است و همیشه شاهد کیفیت های فوق العاده و بسیار هیجان انگیز از سوی این شرکت برای بازار های جهانی بوده ایم که در بالاترین سطح خود قرار گرفته بود و شاهد تغییرات فوق العاده و بسیار هوشمندانه از سوی این شرکت قدرتمند و بسیار با کیفیت دنیای فناوری و تکنولوژی خواهیم بود.

قدرت اصلی این شرکت در نوع طراحی و فناوری هایی که در داخل محصول قرار می دهد به طور کامل واضح می باشد و می توان حساب ویژه و خاصی را از سوی اپل برای چنین قابلیت هایی شاهد باشیم که این شرکت توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت فوق العاده را برای کاربران در تمامی محصولات خود به وجود بیاورد و در نهایت شاهد یک خروجی بسیار فوق العاده و خاص خواهیم بود.

ساعت هوشمند جزوی از سری محصولات فوق العاده اپل محسوب می شود که بازار مناسب و خوبی را برای اپل به ارمغان آورده بود و برای اولین بار شاهد قابلیت های فوق العاده منحصر به فرد و ایده آل از سوی این شرکت قدرتمند برای بازار های جهانی بودیم که در بهترین حالت ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده می شود، در این مقاله قصد نقد و بررسی ساعت اپل واچ سری 6 را داریم که در بالاترین سطح ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده شده است.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

اینطور که پیداست اپل از طراحی کلی اپل واچ راضی است و قصد تغییر آن‌را ندارد. در کل همان طراحی اپل واچ نسل ۵ را داریم با تغییراتی جزئی. اپل، نسل ۶ اپل واچ را از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم عرضه کرده و مانند مدل‌های سال‌های پیش از بدنه‌ی سرامیکی خبری نیست. همه‌ی سنسورهای آن شبیه قبل بوده ( تنها بک سنسور جدید اضافه شده ).

از جمله مشخصات فنی اپل واچ موارد زیر را می‌توان نام برد:

سایزها: ۴۰ میلیمتر/ ۴۴ میلیمتر
نمایشگر: ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل
پردازنده: S6
عمر و دوام باتری: حداکثر ۱۸ ساعت
سنسورهای دیگر: GPS، قطب نما، ارتفاع سنج بارومتریک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب که میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متر.

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، استفاده از بندهای متنوع در جنس‌های مختلف نیز از دیگر نکات مثبت طراحی‌ست.

در اپل واچ نسل ۶ شاهد همان صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه ی چرخان Digital crown در کنار بدنه هستیم که این طراحی تکراری خسته کننده نیست و هنوز هم برای کاربران جذابیت دارد. بدنه آلومینیومی این ساعت هوشمند با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند میباشد و اپل توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

 اپل واچ دو رنگ آبی آلومینیومی و قرمز را نیز به ترکیب رنگبندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری خود اضافه کرده است.

کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

قابلیت ورزشی

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ ۶ گنجانده است. در اپل واچ ۶ قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

ردیاب خواب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

تنظیمات خانوادگی

کاربران با این برنامه می‌توانند فرزندان خود را کنترل کنند و بفهمند که در چه موقعیتی قرار دارند. حتی با iMessage قادر خواهند بود که بفهمند کودکان آنها با چه افرادی در ارتباط هستند.

همچنین اپل این امکان را ایجاد کرده که بدون نیاز به خرید گوشی آیفون کودکان را با ساعت کنترل کرد.

عمر باتری

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

کلام آخر

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید. اگر به دنبال خرید اقساطی محصولات اپل هستید با ما همراه باشید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 6 ,خرید اپل واچ سری 6 ,قیمت اپل واچ 6 ,مشخصات اپل واچ سری 6, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : پنجشنبه 22 آبان 1399 ساعت: 6:02

گوشی شیائومی می 9 تی پرو

در ماه آگوست (August) سال 2019 بود که شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان می 9 تی پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون بنا به چند دلیل توانست خیلی زود مورد استقبال کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد. قیمت گوشی Mi 9T Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل کسب موفقیت این گوشی و افزایش آمار فروش آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت خوب، قدرت عملکرد مناسب و طراحی خاص هم از دیگر ویژگی های جالب و مثبت گوشی شیائومی می 9 تی پرو هستند.

اما برای شناخت بهتر گوشی نام برده شده باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی می 9 تی پرو شیائومی استفاده کردیم و سعی داشتیم در طول این مدت به بررسی شیائومی Mi 9T Pro و شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. در این مطلب می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی می 9 تی پرو را دارید و می‌خواهید این اسمارتفون را بهتر بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

طراحی

طراحی و ساخت شیائومی Mi 9T Pro دقیقا همچون برادر ارزان تر است. این گوشی در طول، عرض و ضخامت، به ترتیب ابعادی برابر با 156.7 در 74.3 در 8.8 میلی متر دارد. وزن گوشی نیز به 191 گرم می رسد. شیائومی در زمینه متریال ساخت سنگ تمام گذاشته است و در قاب جلویی و پشتی از شیشه گلوریا گلس 5 استفاده کرده است. فریم گوشی نیز از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده است. بنابراین در متریال ساخت هیچ ایرادی بر شیائومی Mi 9T Pro وارد نیست و همه چیز عالی است. صفحه نمایش گوشی را میتوان به معنی واقعی کلمه فول اسکرین نامید. هیچگونه شکستگی در این صفحه نمایش وجود نداشته و تمامی قاب جلو را به خود اختصاص داده است. صفحه نمایش 6.39 اینچی شیائومی می9 تی پروتا 91.9 درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص داده است(البته در برخی منابع درصد های متفاوتی ذکر شده است که به نظر همین 91.9 از همه معتبر تر باشد). این سطح از پوشش صفحه نمایش به لطفا وجود دوربین سلفی پاپ آپ به وجود آمده است. این دوربین در لبه بالایی قرار داشته و در هنگام نیاز از آن خارج می شود. از آنجا که این گوشی از صفحه نمایش سوپر امولد استفاده می کند، سنسور اثر انگشت با صفحه نمایش ادغام شده است.

در بخش زیرین شیائومی Mi 9T Pro سه قسمت وجود دارد که شامل اسپیکر، USB-C و سینی سیمکارت است که از سیمکارت های نانو پشتیبانی می کند. شیائومی می9 تی پرواز کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. لبه بالایی گوشی علاوه بر دوربین پاپ آپ، محل قرار گیری جک 3.5 میلی متری هدفون نیز هست. این یک امتیاز خوب محسوب می شود چرا که در بسیار از گوشی هایی که در چنین رده ای هستند، معمولا جک 3.5 میلی متری حذف می شود. سمت راست گوشی محل قرار گیری دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا است. هر چند بدنه این گوشی مقداری ضخیم است اما طراحی خمیده آن احساس نرمی و صافی خوبی منتقل می کند. دکمه پاور این گوشی و همچنین روی سنسور دوربین اصلی را یک نوار قرمز رنگ پوشانده است که علاوه بر زیبایی، نوعی تاکید را با خود به همراه دارد. طرح و نقش قاب پشتی شیائومی Mi 9T Pro همچون کولار در زیر شیشه است که بسیار زیبا و چشم نواز است. با این همه اما اثر انگشت تا حدودی بر روی این قاب می ماند که البته زیاد هم بد نیست. قاب پشتی گوشی همچنین محل قرار گیری دوربین سه گانه با کیفیت شیائومی Mi 9T Pro نیز هست. این دوربین مقدار بسیار کمی از قاب پشتی بیرون زده است و طراحی آن به صورت عمودی است. چنانچه از کاوری که به همراه گوشی است استفاده کنید همین یک ذره بیرون زدگی را نیز احساس نخواهید کرد. شیائومی می9 تی پرو

در رنگ های مشکی کربنی، قرمز شعله ای و آبی یخی عرضه می شود. در مجموع طراحی و ساخت این گوشی جایی است که شیائومی خودی نشان داده و در زمینه طراحی و ساخت کمتر گوشی را می توان یافت که چنین زیبا و چشم نواز ساخته شده باشد.

نمایشگر و اسپیکر

می ۹‌تی پرو در صفحه نمایش خود از پنل ۶.۳۹ اینچی از نوع AMOLED استفاده کرده که قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR10 را نیز دارد. وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسلی نمایشگر این گوشی با توجه به قیمتی که دارد، مناسب به نظر می‌آید.

می 9 تی پرو تنها یک کانال را برای اسپیکر و در گوشه پایینی دستگاه در نظر گرفته است. میزان رضایت کاربران از شدت و کیفیت صدای اسپیکر، مطلوب ارزیابی شده است؛ البته لازم به ذکر است که صدای آن را نمیتوان با نمونه‌هایی که قابلیت استریو دارند، مقایسه کرد. Mi 9T pro با داشتن جایگاه جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، حین اتصال هدفون صدایی رسا، با نویز کم و شفاف تولید میکند که تجربه مطلوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

دوربین

دوربین و کیفیت عملکرد دوربین به یکی از عوامل مهمی تبدیل شده‌اند که کاربران در حین انتخاب و خرید گوشی اهمیت ویژه‌ای برای آن می‌دهند. دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9 تی پرو از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 8 و 13 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.4 و F/2.4 را ارائه می‌کنند. با توجه به اینکه لنز دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده، بنابراین سطح انتظارات از آن بالا می‌رود و انتظار داریم که دوربین گوشی عملکرد عالی داشته باشد. برخی از قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی Mi 9T Pro شیائومی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم خودکار لیزری، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 و 60 فریم در هر ثانیه می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب و باز واقعا کیفیت عالی دارد. عکس های عادی و پرتره در این مواقع واقعا با کیفیت توسط دوربین گوشی ضبط می‌شوند. برای استفاده از تمام پتانسیل لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم همواره می‌توانید آن را بر روی حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی تنظیم کنید. ضمنا دوربین شیائومی می 9 تی پرو از قابلیت AI هم پشتیبانی می‌کند و با فعالسازی آن می‌توانید به بهبود هوشمند کیفیت تصاویر کمک کنید. تفکیک پذیری سوژه اصلی عکس و پس زمینه هم در عکس های پرتره به خوبی انجام می‌گیرد.

اما در محیط های بسته و کم نور، کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی افت خواهد کرد اما با این حال عکس های خوبی با آن قابل ضبط هستند. در محیط های تاریک و شب بهتر است از حالت عکسبرداری Night Mode گوشی استفاده کنید چون به بهبود کیفیت عکس های ضبط شده و کاهش نویز تصویر کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. دوربین اصلی گوشی به لطف بهره‌مندی از لنز اولتراواید از قابلیت عکسبرداری با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9 تی پرو کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید به ویژه در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار زیبا، شاداب و طبیعی ضبط کنید.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. همانطور که در بخش های قبل اشاره داشتیم، دوربین سلفی گوشی در شرایطی که نیاز به استفاده از آن وجود داشته باشد و از طریق اپلیکیشن دوربین فعال شود، به صورت پاپ آپ از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه خارج خواهد شد و بعد از استفاده و خروج از برنامه دوربین هم دوباره به حال اولیه باز می‌گردد. اما کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه چطور است؟

در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم کیفیت بسیار خوبی دارد و در محیط های باز و با نور مناسب می‌توان عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد. عکس های پرتره سلفی هم در این شرایط با کیفیت مناسبی ضبط می‌شوند و می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن ها باز کنید. در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت می‌کند اما مقدار افت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد. در مجموع می‌توان کیفیت عملکرد دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی را خوب در نظر گرفت. پس گوشی Mi 9T Pro شیائومی به دوربین های اصلی و سلفی خوبی مجهز است و این مسئله از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی پرو

در آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی می‌تواند با هر مرتبه شارژ باتری آن تقریبا 1.5 روز از دستگاه استفاده کند و نیازی هم به شارژر نداشته باشد. البته این مقدار شارژدهی مربوط به یک کاربر معمولی است و برای کاربرانی که استفاده های سنگینی مثل گیمینگ را از گوشی به عمل می‌آورند، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی می 9 تی پرو خوب است. اما چقدر زمان برای فول شارژ باتری این گوشی لازم خواهد بود؟

شارژر فابریک گوشی Xiaomi Mi 9T Pro یک شارژر 27 واتی است که از تکنولوژی Quick Charge 4+ کوالکام پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌توان ظرف مدت زمانی در حدود 50 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی شیائومی می 9 تی پرو بسیار بالاست و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. متاسفانه گوشی Mi 9T Pro از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو ,خرید گوشی می 9 تی پرو ,قیمت گوشی می 9 تی پرو ,مشخصات گوشی می 9 تی پرو ,گوشی شیائومی mi 9t pro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت: 4:03

گوشی ایفون 12

همیشه شاهد گوشی های متفاوت و بسیار جذاب از سوی شرکت آمریکایی اپل برای بازار های جهانی بوده ایم و این بار نیز شاهد یک اتفاق هوشمندانه و بسیار جذاب دیگر از سوی این شرکت قدرتمند بازار موبایل هستیم، بله سری آیفون ۱۲ شرکت اپل که در ۴ نسخه ارائه داده شده است و یکی از قدرتمندترین و همچنین جذاب ترین سری های جدید شرکت اپل بعد از سری آیفون ۱۱ محسوب می شود که با طراحی خاطره انگیز آیفون ۵ و آیفون ۵ اس ساخته شده است.

این سری دارای طراحی بسیار جذاب و فوق العاده ای می باشد که از شکل کلی لبه های خمیده پشتیبانی نمی کند و این بار شاهد یک طراحی با فریم تخت و صاف هستیم که یک انتخاب هوشمندانه و بسیار جذابی را از خود به نمایش می گذارد و قطعا شاهد قابلیت هایی هستیم که شرکت اپل در طراحی این سری قدرتمند قرار داده است که کمک بسیار زیادی به پر فروش بودن این گوشی در سطح بازار جهانی دارد.

جذاب بودن بخش طراحی این گوشی یک طرف، سخت افزار قدرتمند و فناوری های استفاده شده در این محصول نیز یک طرف که واقعا کاربر را در مواجه شدن با اعداد و ارقامی که برای کیفیت سخت افزاری و مشخصات فنی این محصول قرار داده شده است دچار یک وسوسه وحشتناک عجیب و خاص می کند، در این مقاله قصد نقد و بررسی گوشی آیفون ۱۲ اپل را داریم که میانه ترین گوشی این شرکت در سری جدید محسوب می شود که به احتمال زیاد پر فروش ترین نسخه نیز باشد. در اینجا میتوانید از خرید اقساطی ایفون 12 بهره مند گردید.

بررسی ایفون 12 2020

طراحی

در ابتدا می‌توان گفت گوشی آیفون 12 از نظر اندازه و ظاهر، مشابه آیفون 11 بوده و فقط چند میلی‌متر، کوتاه‌تر و نازک‌تر است. یکی از نکات منفی آیفون 11 را باید لبه‌های تیزی دانست که موجب خواهد شد تا نتوانید آن را به سادگی در دستان خود، حفظ کنید. در صورتی که چند سالی‌ست از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، قطعا احساس کار کردن با آیفون 4 یا 5 را به یاد خواهید آورد که هر دو دارای ضلع‌های مربع شکل هستند، اما گوشی بزرگ‌تر با صفحه لمسی وسیع‌تر، می‌تواند فشار بیشتری را هم به دستان شما وارد کند؛ این یک تغییر قابل توجه در بررسی آیفون 12 به حساب می‌آید و احتمالا برای فعال کردن قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، متوسل به چنین طراحی شده‌اند.

لازم است بدانید آیفون 12 به گونه‌ای طراحی شده که بخش عقب آن، دو برابر بیشتر از بخش جلو پس از افتادن روی زمین، دوام خواهد آورد. همچنین گوشی جدید آیفون در بخش جلو مجهز به محافظ جدید سرامیکی بوده تا ماندگاری بیشتری داشته باشد؛ شرکت اپل ادعا می‌کند که در صورت افتادن این دستگاه روی زمین از مقاومت 4 برابری برخوردار خواهد بود. اینطور که پیداست، باید بگوییم که محصول جدید اپل از نظر دوام، عملکرد بسیار خوبی دارد.

نکته: توجه داشته باشید که این دوام، بدین معنا نیست که نباید از هیچ محافظی برای نمایشگر آن استفاده کنید. در حقیقت باز هم امکان ترک برداشتن نمایشگر در صورت برخورد با زمین و حتی شکستن غافلگیرکننده آن، وجود دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در بررسی آیفون 12 مشخص شد را می‌توان داشتن استاندارد IP68 عنوان کرد؛ این استاندارد مربوط به مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است و به نظر می‌رسد، این دستگاه در عمق 6 متری آب تا 30 دقیقه هم دوام خواهد آورد.

خشاب سیم کارت آیفون 12 در سمت چپ دستگاه و البته قسمت پایین آن، قرار دارد. ماژول دوربین و حالت قرارگیری سنسور سلفی، احساس بسیار خوبی را به کاربران و علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند، علی‌الخصوص محصولات اپل خواهد بخشید. توجه داشته باشید که دکمه پاور در سمت راست قرار دارد و کلیدهای حجم صدا هم در سمت چپ، جای خوش کرده‌اند.

صفحه نمایش

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می‎‌رفت که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می‌رفت یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود. برتری این سنسور این است که اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می‌پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین دوربین‌های آیفون در سال 2020 از نوع سنسورهای 3 بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین‌های اپل اتفاق افتاده است.

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره‌مندی از لنز تله فوتو از دیگر ویژگی‌هایی است که در دوربین‌های آیفون 12 وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌های اپل آیفون 12 نیز باشد. این سنسور، 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ در نتیجه با بهره‌مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین‌های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 12

احتمالا در تبلیغات اپل با این برخورد داشته اید : "آیفون های جدید برای تمام روز باتری دارند.". سال گذشته گنجایش باتری آیفون 11 ها اندکی افزایش داشت که البته نکته مثبتی بود و باعث شد که فکر کنیم شاید اپل می خواهد به رکورد "عمر باتری 2 روزه" برسد.
ولی نه. از آنجاییکه چیپست 5 نانومتری آیفون های امسال مصرف انرژی کمتری دارند، آیفون اندکی از گنجایش باتری کاسته است! بنابراین دوباره به عمر باتری استاندارد 1 روزه برگشتیم.
درست است که کمی ناامید به نظر می رسیم، ولی اینطور نیست. عمر باتری آیفون 12 حالا به راحتی می تواند بیشتر از یک روز به طول بینجامد. حالا نه تنها نمایشگر می تواند مدت زمان بسیار خوبی روشن بماند، سیستم عامل جدید هم به صورتی بهینه سازی شده تا در حالت استندبای انرژی کمی مصرف کند. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که عمر باتری iPhone 12 کاملا قابل اطمینان است.

حتما تا حالا متوجه شده اید که آیفون های امسال در جعبه خود آداپتور شارژر ندارند. ولی خبر خوب این است که حالا می توانند از سرعت شارژ 20 واتی پشتیبانی کنند. همچنین شارژر MagSafe هم می تواند آیفون های جدید را با توان 15 واتی شارژ کند. به طور کلی سرعت شارژ آن اصلا جزو بهترین های بازار نیست ولی با اینحال مدت زمان معقولی برای شارژ کامل صرف می کند.

سرعت شارژ iPhone 12 و iPhone 12 Pro با استفاده از آداپتور شارژر 20 واتی اپل که به صورت جداگانه به فروش می رسد، به قرار زیر است:

-  در 15 دقیقه اول: 27 درصد
-  در 30 دقیقه: 55 درصد
-  در 45 دقیقه: 74 درصد
-  در 1 ساعت: 85 درصد
-  در 1 ساعت و 30 دقیقه: 95 درصد
-  شارژ کامل: 1 ساعت و 58 دقیقه

سرعت شارژ MagSafe هم به این صورت است:

-  در 30 دقیقه: 29 درصد
-  در 1 ساعت: 54 درصد
-  در 1 ساعت و 30 دقیقه: 76 درصد
-  در 2 ساعت: 94 درصد

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که آیفون 12 به عنوان جدید ترین اسمارت فون ساخته شده توسط اپل یکی از غول های پرچمدار در سراسر جهان می باشد. صفحه نمایش بزرگ تر نسبت به آیفون 12 مینی، اضافه شدن قابلیت های جدیدی نظیر فایو جی و مگ سیف، و صفحه نمایش اولد می توانند جزو دلایل اصلی شما برای خرید این گوشی هوشمند باشند. اما اگر به دنبال خلق محتوای ویدئویی به صورت حرفه ای هستید، ما آیفون 12 پرو را به شما پیشنهاد می دهیم. از طرفی آیفون 12 برای کار با یک دست شاید اندکی بزرگ باشد به همین دلیل اگر قصد مدیریت اسمارت فون خود را به یک دست دارید بهتر است به سراغ آیفون 12 مینی بروید، زیرا در کنار ابعادی کوچک تمامی قابلیت های ذکر شده را در اختیار تان قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت محصولات اپل کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 12 ,خرید ایفون 12 ,قیمت ایفون 12 ,مشخصات ایفون 12 ,خرید اقساطی ایفون 12 ,گوشی ایفون 12 اپل, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 16:40

گوشی گلکسی a40

با بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40 به این نتیجه خواهید رسیده که جمع و جورترین گوشی خانواده سری‌ای به حساب می‌آید که ویژگی‌هایی جذاب‌تر از یک میان رده دارد. هم در بخش صفحه‌نمایش و هم در بخش دوربین این گوشی فراتر از میان رده‌های رقیب است که در این بررسی با بخش‌های مختلف آن و امکانات و جذابیت‌های آن آشنا می‌شویم. قیمت سامسونگ Galaxy A40 نسبت به رقبای دیگر جالب توجه است. 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40

طراحی و ساخت

سامسونگ گلکسی A40 در نگاه نخست دارای طراحی زیبای و معقولی است. قاب جلویی به زیبایی طراحی شده و صفحه نمایش، 85 درصد از قاب جلویی را می پوشاند. قاب پشتی علاوه بر دوربین دوگانه، تاچ اسکرین گوشی را نیز در خود جای داده است. طراحی کلی گوشی مناسب بوده و به نظر کار با آن راحت می رسد اما همچنان برای استفاده از یک گوشی با صفحه نمایش 5.9 اینچی به دو دست نیاز دارید. ابعاد این گوشی 7.9×69.2×144.4 میلی متر است که ضخامت کم آن قابل توجه است.

در سامسونگ گلکسی A40 دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته است و سمت چپ گوشی نیز میزبان اسلات دوگانه سیمکارت و کارت حافظه است. در بخش زیرین گوشی شاهد چهار بخش هستیم که شامل اسپیکر، میکروفون، پورت 2.0, Type-C USB و جک 3.5 میلی متری هدفون. در بخش بالایی گوشی نیز تنها یک میکروفون قرار دارد. همانطور که از یک گوشی با چنین سطحی از قیمت انتظار داریم، متریال به کار رفته در این گوشی ترکیب پلاستیک و شیشه است به گونه ای که قاب جلویی گوشی از شیشه گلوریا گلس 3 ساخته شده و قاب پشتی و فریم آن از پلاستیک است. این گوشی هیچگونه مقاومت رسمی در برابر نفوذ آب و گرد غبار نداشته و باید از استفاده از آن در محیط های بسیار مرطوب یا پر از گرد و غبار خودداری کرد. این گوشی با چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و مرجانی عرضه می شود.

نمایشگر

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی A40 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن می‌پردازیم. با توجه به اینکه ابعاد و اندازه گوشی مذکور نسبت به دیگر گوشی های سری گلکسی A کوچک تر شده، بنابراین اندازه صفحه نمایش آن هم کوچک تر خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی 5.9 اینچی است و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش آن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین سبب تراکم آن به چیزی در حدود 437 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای صفحه نمایش یک گوشی میان رده و خوش قیمت است. نسبت تصویر 19.5 به 9 هم برای نمایشگر این گوشی در نظر گرفته شده همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم، صفحه نمایش Galaxy A40 حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 85.5 درصد از ل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بهره‌مندی صفحه نمایش 5.9 اینچی این گوشی از این حاشیه های بسیار باریک سبب شده تا امکان نصب آن در گوشی با ابعاد 7.9 در 69.2 در 144.4 میلیمتری امکانپذیر شود. ضمنا روی نمایشگر این گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما مقاومت این شیشه در برابر خراشیده شدن زیاد نیست و بهتر است روی آن با گلس محافظ ال سی دی موبایل پوشانده شود.

اما گذشته از این ویژگی هایی که بیشتر به آمار و ارقام مربوط هستند باید ببینیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است! در بررسی گلکسی A40 مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش آن کیفیت بسیار خوبی دارد و جزئیات آن به خوبی قابل تفکیک و تشخیص است. تراکم پیکسلی و رزولوشن مطلوب نمایشگر گوشی سبب شده‌اند شادابی و شارپنس بسیار خوبی از سوی آن ارائه شود و محتوایی که بر روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود جذاب و چشم نواز به نظر برسد. پنل سوپر آمولد گلکسی A40 هم در بهبود شادابی، شارپنس و کنتراست تصویر بی‌تاثیر نیست و به بهبود شرایط کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید و دوست دارید گوشی شما از نمایشگر با کیفیتی بهره ببرد، مطمئن باشید گلکسی A40 نیازتان را برطرف خواهد کرد.

صفحه نمایش این گوشی از نظر روشنایی هم توان خوبی دارد و به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. بدین منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه را روی 80 درصد تنظیم کنید تا محتوای روی صفحه بدون مشکل قابل مشاهده تفکیک باشند. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A40 اگرچه نسبت به دیگر گوشی های سری گلکسی A کمی ابعاد کوچک‌تری دارد اما وضوح تصویر، شادابی، شارپنس و روشنایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت اسمارتفون مورد نظر است.

دوربین

این دستگاه یک دوربین دوگانه دارد که لنز اصلی یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است و لنز دوم هم از نوع فوق عریض است و رزولیشن 5 مگاپیکسلی و درجه دیافراگم f/2.2 دارد. در بخش جلویی هم یک سنسور دوربین 25 مگاپیکسلی داریم که درجه دیافراگم آن f/2.0 بوده و سامسونگ معتقد است که یکی از بهترین دوربین های سلفی کلاس خود را دارد.

در نور روز، دستگاه میتواند عکس های خوب با جزئیات مناسبی ثبت کند. محدوده داینامیک در آن ها خوب است و رنگ ها زنده و طبیعی هستند و کنتراست تصویر هم چشم نواز است. حالت HDR با اینکه به صورت خودکار است، ولی چندان به کار نمی آید.

شاید تعجب آور باشد ولی به نظر میرسد سمت چپ عکس ها کمی تار تر است در حالیکه سمت راست تصویر شارپ تری را میبینیم. احتمالا این مشکل به بخش نرم افزاری مربوط میشود و سامسونگ در بسته به روز رسانی های بعدی این مشکل را رفع خواهد کرد.

به طور کلی، عکس های ثبت شده با این دستگاه خارق العاده نیست ولی چندان هم بد نیست. اگر بخواهیم آن را با دستگاه های هم قیمت مقایسه کنیم، تقریباً چیزی از آن ها کم ندارد و حتی در بعضی بخش ها بهتر هم هست.

همیشه این طور بوده که کیفیت تصویر و عکس های ثبت شده با لنز فوق عریض، تناسبی با لنز اصلی ندارند و در اینجا هم نمیتوان از لنز 5 مگاپیکسلی و بدون فوکوس خودکار A40 انتظار زیادی داشته باشیم. ولی در نور روز و با فهمیدن فاصله مناسب میتواند به ثبت تصاویر قابل قبولی بیانجامد. البته هایلایت ها هنوز هم مشکل دارند و جزئیات هم چندان مناسب نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a40

گلکسی A40 سامسونگ دارای یک باتری 3100میلی آمپری است و نسبت به رقبای خود، حجم کمتری دارد اما، نکته اینجاست که نمایشگر آن نیز کوچکتر از سایرین است. در تست‌های انجام شده، شارژ گلکسی A40 سامسونگ حدودا یک ساعت و 40 دقیقه به طول می‌انجامد زیرا شارژر آن از نوع Fast Charging و 15 واتی است. میزان شارژدهی باتری گلکسی A40 در سطح مطلوبی است و در صورت انجام کارهای روزمره، می‌تواند 1 الی 1.5 روز پاسخگو باشد.

کلام آخر

گوشی گلکسی A40 عملکرد خوب و ابعاد جمع‎وجوری دارد. طراحی ارگونومیک و خوب و با آن که از پلاستیک ساخته شده است ولی یک دوربین اختصاصی اولترا واید و مهمتر از همه نمایشگر سوپر امولد دارد که گوشی را به نسبت رقبا متمایز می‎کند.

اما عملکرد نه چندان خوب چیپست و نبود قابلیت فیلمبرداری 4K (بدون نیاز به اپلیکیشن شخص ثالث) باعث می‎شود امتیاز بالایی به گوشی ندهیم. با این قیمت به سختی می‎توان در تمامی بخش‎ها عالی بود. برای خرید بهترین گوشی های اندروید با بهترین قیمت کلیک کنید.

 

مزایای گوشی گلکسی A40

  • ابعاد ارگونومیک خوب، حواشی باریک و بریدگی کوچک (و یک پورت یو‎‎اس‎بی تایپ C)
  • پنل سوپر امولد عالی و بالاتر از کلاس گوشی است.
  • مجهز به سیستم عامل اندروید پای و آخرین رابط کاربری One UI سامسونگ
  • عملکرد کلی دوربین خوب است (به جز دوربین اولترا واید)

معایب گوشی گلکسی A40:

  • فاقد قابلیت فیلمبرداری 4K و نبود فناوری رفع لرزش تصویر
  • انتظار امتیاز بهتری را برای بخش باتری داشتیم.
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40 ,خرید گوشی a40 ,قیمت گوشی a40 ,مشخصات گوشی a40 ,گلکسی a40 ,سامسونگ a40, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 5:44

اپل واچ مدل اس ای

 اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند شرکت اپل در سپتامبر 2020 آماده معرفی و عرضه شد. با بررسی اپل واچ اس ای همراه اِن آی سی باشید.

این ساعت هوشمند به عنوان جایگزینی برای ساعت‌های سری قدیمی معرفی‌شده که همانند آن‌ها از قیمت بسیار پایین، اما قدرت سخت افزار بالاتر برخوردار است.

سری محصولات اس ای که یا Special Edition از جمله محصولاتی هستند که اپل با قیمی ارزان‌تر آن‌ها را تولید و عرضه می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای داشتن تجربه استفاده از محصولات اپل به‌حساب آید.

این ساعت‌های هوشمند را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای داشتن تجربه استفاده از سری محصولات اپل واچ معرفی کرد که امکانات ویژه و منحصر به فردتری را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی اپل واچ اس ای و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ مدل SE

طراحی و نمایشگر

اپل عمداً چیزی را در مورد طراحی Apple Watch SE تغییر نداده است و این ساعت همان ابعاد و طراحی اپل واچ ۴، ۵ و ۶ را داراست؛ در نتیجه در هزینه‌های طراحی ساعت و مجموعاً تولید آن صرفه‌جویی خواهد شد.
این بدان معناست که شما همان سایزهای ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری را برای انتخاب خواهید داشت (البته با افزایش قیمت مناسب برای مدل بزرگتر)، با حسگر ضربان قلب در پشت کپسول، و دکمه غلتان چرخشی دیجیتال در کنار، به همراه دکمه پاور در زیر، برای اینکه بتوانید با Watch تعامل داشته باشید.
تمام عناصر این ساعت هوشمند، نوید یک گجت پوشیدنی پرمیوم را از آن لحظه‌ای که آن را از جعبه خارج می‌کنید تا زمانی که آن را بر مچ دست خود می‌بندید می‌دهد. Apple Watch SE دستگاهی است که اپل را به اوج بازار پوشیدنی‌های هوشمند سوق می‌دهد و در آن هیچ نشانه‌ای ازکمبود در طراحی دیده نمی‌شود.
نکته‌ی جالبی در مورد نمایشگر SE وجود دارد: با اینکه قرار است مانند Watch 6 باشد، اما بارها و بارها متوجه شدیم که این اسکرین در استفاده روزانه روشن‌تر است.


این موضوع تا حدی عجیب و در نوع خود جالب است؛ زیرا، قرار است یکسان باشند. البته وقتی Watch SE را با استفاده از اپلیکیشن Torch (اپلیکیشنی که روشنایی نمایشگر را به حداکثر می‌رساند تا کارایی آن به مانند یک چراغ قوه شود) به روشنایی کامل رساندیم، نمایشگرها به یک اندازه روشن بودند. تنها در استفاده روزمره، هنگام نگاه کردن به صفحه ساعت برای دیدن زمان یا بررسی برخی از اطلاعات (با وجود تنظیمات روشنایی در سطح یکسان) Watch SE به وضوح روشن‌تر از Watch 6 بود. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که صفحه نمایش همیشه روشن وجود ندارد؛ بنابراین ممکن است یک لایه اضافی از بالای آن حذف شود درحالیکه در صورت وجود سطح یا روشنایی خاصی را مسدود می‌کرد، یا ممکن است تنها یک طراحی عجیب و غریب باشد. به هر دلیلی که هست Watch SE دارای یک نمایشگر کاملاً سرزنده‌تر نسبت به Watch 6 است.

ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.

همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است .

نقش فیتنس در اپل واچ SE

با این که در بررسی اپل واچ اس ای به هیچ ویژگی سخت افزاری جدید خاصی در زمینه فیتنس و ورزش برنمی خوریم اما برخی قابلیت های نرم افزاری جدید در اپل واچ ها گنجانده شده است که استفاده از اپل واچ ها برای ورزش را جذاب می کند. اپل واچ اس ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای تمرین، استقامت و رقص می توانید ورزش روزانه خود را لذت بخش تر کنید.

اما در این نقطه سوال بزرگی پیش روی ما قرار می گیرد: آیا استفاده از اپل واچ برای تمرین روزانه ضروری است؟ پاسخ این سوال فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. در واقع اگر خود را یک ورزشکار حرفه ای می دانید، با استفاده از قابلیت های نرم افزاری اپل واچ می توانید بسیار حرفه ای تر از پیش ورزش خود را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت های نرم افزاری می توانید میزان کالری مصرفی بدن خود را محاسبه کنید، زمان روزانه ورزش خود را مدیریت کنید و…

و اما یکی از مهم ترین سوال های موجود در بررسی اپل واچ اس ای، بله با استفاده از این ساعت می توانید با اطمینان خاطر به استخر بروید و شنا کنید. خوشبختانه اپل واچ اس ای به طور کامل ضد آب است و از این بابت هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد گذاشت. اما هنگامی که در دریا یا آب های شور شنا می کنید از ساعت خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما می شود.

باتری و شارژدهی اپل واچ مدل SE

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود.

نتیجه گیری

اپل واچ اس ای تقریبا بدون عیب است و اپل بار دیگر به همه نشان می‌دهد چطور اسمارت واچ‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اما آن مشخصه‌هایی که کم دارد چه می‌شوند؟ نبود نمایشگر همیشه روشن ممکن است بر روی استفاده روزانه تاثیر بگذارد.

پرداخت پول بیشتر بر روی اپل واچ فلزی ضدزنگ، سرامیکی یا هرمز اضافی است چرا که دقیقا شبیه یکدیگر هستند و عملکرد اس ای با پردازشگر سال گذشته عالی است. اما نمی‌توان تردید کرد و گفت که این ساعت با قیمت کمتری عرضه شده و برای خرید مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ SE ,خرید اپل واچ اس ای ,قیمت اپل واچ اس ای ,مشخصات اپل واچ SE ,اپل واچ مدل اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 3:02

گوشی نوکیا 106

نوکیا 106 جدید مجهز به یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی بوده و یک باتری ۸۰۰ میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای ۱۵٫۷ ساعت مکالمه و همچنین ۲۱ روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود. نوکیا ۱۰۶ جدید معرفی شد؛ کوچولوی دست داشتنی ۱ بدنه نوکیا ۱۰۶ از پلی کربنات با استحکام بالا تولید شده و رنگ آن در داخل ماده بوده که در نتیجه با استفاده طولانی مدت نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همچنین بدنه این گوشی دارای طراحی کوچک و بسیار خوش دست است که کار با آن را بسیار ساده می کند. نوکیا ۱۰۶ به طور پیش فرض بازی محبوب Snake Xenzia را اجرا می کند و همچنین نسخه آزمایشی بازی های Racing، Danger Dash، Tetris و… را در خود دارد که کاربر می تواند آنها را خریداری کند. نوکیا ۱۰۶ همچنین قادر است تا ۲۰۰۰ مخاطب و ۵۰۰ پیام متنی را ذخیره سازی کند، بنابراین شما در این زمینه هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد.

بررسی گوشی نوکیا 106

طراحی

نام نوکیا خاطرنشان خاطرات زیادی برای اغلب ما ایرانی هاست. با ظهور برندهای نوپای چینی، رقابت برای نوکیا در بازار گوشی های هوشمند سخت شد ولی در رده گوشی های ساده و غیر هوشمند، هنوز نامی مورد اعتمادتر از نوکیا وجود ندارد. گوشی های غیر هوشمند نوکیا طرفداران خاصی دارد. موبایل نوکیا ۱۰۶ یک گوشی ارزان قیمت ، ساده و زیبا از نوکیا است که حتماً برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند مناسب خواهد بود. نوکیا ۱۰۶ یک صفحه نمایش رنگی ۱٫۸ اینچی دارد که از جنس TFT است. گوشی نوکیا ۱۰۶ در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یعنی فاقد دوربین و بلوتوث است. البته خصوصیت مثبت این گوشی موبایل برخورداری از درگاه Micro USB است که اگرچه برای گوشی های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی شود، ولی برای این گوشی خصوصیت مثبتی تلقی می گردد.شما می توانید برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید.

سیم کارت و کیبورد

گوشی نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ من جمله گوشی های ساده تولید شده به وسیله شرکت نوکیا است. این گوشی دارای طراحی کلاسیک و با کلیدهای فیزیکی است. کلیدها نسب به قبل، در زمان فشردن صدای کمتری تولید می کنند، فاصله آنها از هم بیشتر شده و همچنین نوع قرار گرفتنشان هم به تایپ راحت کمک می کند. نکته دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آنها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است.

 

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 106

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

دیگر ویژگی ها

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای تهیه گوشی از یک سایت معتبر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی نوکیا 106 ,مشخصات نوکیا 106 ,خرید گوشی نوکیا 106 ,قیمت گوشی نوکیا 106 ,گوشی nokia 106, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : يکشنبه 18 آبان 1399 ساعت: 4:00

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

معرفی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، نقطه عطف بزرگی در طراحی و ساخت پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شد. سامسونگ در ادامه همان راه گوشی اس 9 را به بازار عرضه کرد که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

گرچه از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی میان نسل جدید کهکشان و نسل قبلی وجود ندارد اما از لحاظ عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگر می‌خواهید با این شاهکار کهکشانی بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت سامسونگ روز یکشنبه ۲۵ فوریه در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌‌های سامسونگ گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس  ۹ پلاس ( Galaxy S9 Plus) رونمایی کرد.
در مراسم رونمایی از این محصول جاناتان وانگ، مدیر بازاریابی سامسونگ، محصول جدید را «انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند» دانست. در ادامه به بررسی گلکسی اس 9 می‌پردازیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه گوشی Samsung Galaxy S9 پرچمدار سال 2018 شرکت سامسونگ است، بنابراین مطمئناً از کیفیت ساخت بالا و ظاهری زیبا و به روز بهره‌مند خواهد بود. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن از جنس شیشه است. این موضوع سبب شده که ظاهری براق و چشم‌نواز برای دستگاه به ارمغان آورده شود. جنس شیشه‌ای که در پنل های پشت و جلوی گلکسی اس 9 بکار رفته، گوریلاگلس 5 است که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی دارد. اما شیشه‌ای بودن بدنه دستگاه منجر شده که شکنندگی آن افزایش یابد و گوشی در برابر ضربه بسیار حساس باشد و هر ضربه‌ای ریسک ترک برداشتن یا شکسته گوشی را به همراه داشته باشد.

بدنه گلکسی S9 سامسونگ ابعاد 8.5 در 68.7 در 147.7 میلیمتر را ارائه می‌کند و دستگاه حدود 163 گرم وزن دارد. از ابعاد گوشی مشخص است که با یک نه چندان باریک و کم عرض و بلند رو به رو هستیم. زمانی گه گلکسی اس 9 سامسونگ را در دست بگیرید به خوبی متوجه بلند بودن ابعاد بدنه آن خواهید شد. یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این گوشی مربوط به بدنه ضد آب آن می‌شود. گلکسی S9 از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن قادر خواهد بود تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. لازم به اشاره است که ضد آب بودن گلکسی اس 9 یک ویژگی اسمی نیست و در عمل هم این گوشی نشان داده که کاملاً ضد آب بوده و برای مدت زمانی بیشتر از 30 دقیقه هم در آب دوام دارد.

زمانی که از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجه‌تان را جلب خواهد کرد. صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ تقریباً بدون حاشیه است و در دو لبه فوقانی و زیرین آن هم حاشیه‌های باریکی وجود دارد. بدین سبب چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این موضوع سبب شده که گوشی از نمای رو به رو بسیار زیبا، مدرن و خاص به نظر برسد. دو لبه سمت راست و چپ قاب و صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ خمیدگی ظریفی دارند که منجر به زیباتر به نظر رسیدن گوشی می‌شوند.

گلکسی S9 سامسونگ از اسکنر انگشت باکیفیتی هم بهره می‌برد که در قاب پشت این گوشی و درست زیر لنز دوربین اصلی آن نصب است. از آنجایی که قاب پشت دستگاه با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده، ظاهری بسیار براق و چشم نواز دارد اما حساسیت آن در قبال جذب چربی دست بالاست. گلکسی اس 9 از قابلیت اسکن و تشخیص عنبیه چشم کاربر هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی در این زمینه دارد. ضمنا این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. به طور کلی باید گفت که از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Galaxy S9 یک گوشی فوق‌العاده با کیفیت و عالی است. تقریبا هر انتظاری که از ظاهر و سبک طراحی یک گوشی داشته باشید توسط Galaxy S9 سامسونگ تامین می‌شود.

صفحه نمایش

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ پنل‌های اولد سایز کوچک جهان است. کهکشانی‌ جدید سامسونگ به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده است. این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود. کیفیت نمایشگر نیز به مراتب بهتر از نسل اول نمایشگر  Infinity Displayاست.
حداکثر رزولوشن نمایشگر، 2960×1440 است. رزولوشن نمایشگر به طور پیش‌فرض روی حالت + Full HD قرار دارد. اما کاربر امکان شخصی‌سازی تنظیمات را دارد. این نمایشگر دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد، نور نمایشگر آن بسیار بالاست و مصرف پایینی دارد.

کاربر می‌تواند غلظت رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میزان سفیدی نمایشگر را مطابق خواسته خود تنظیم کند. شاید در نگاه اول نمایشگر اس ۹ و اس ۹ پلاس تفاوتی با نسل قبل نکرده باشند اما حقیقت این است که بخش‌های مختلف آن از روشنایی تا دقت رنگ نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند.
گلکسی اس 9 سامسونگ از HDR10 در نمایشگر خود پشتیبانی می‌کند. کاربر به واسطه سرعت عمل بالای نمایشگر تجربه‌ی بسیار بهتری را در بحث واقعیت مجازی خواهد داشت.

دوربین

دوربین گلکسی S9 سامسونگ یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های مرتبط با این زمینه را به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم آن متغیر است! دیافراگم متغیر تکنولوژی است که به موجب آن اندازه دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شدت نوری که در محیط وجود دارد به طور خودکار قابل تنظیم خواهد بود. بازه‌ای که دیافراگم دوربین اصلی Galaxy S9 می‌تواند مابین آن تنظیم شود، از F/1.5 تا F/2.4 خواهد بود. این ویژگی سبب شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور و پر نور به بهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد. دوربین اصلی گوشی علاوه بر قابلیت دیافراگم متغیر از قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) خودکار و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در بررسی گلکسی اس 9 به خوبی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد بسیار عالی دارد. تصاویری که در محیط‌های مختلف با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و شامل جزئیات هستند. شک نداشته باشید کمتر گوشی موبایلی در بازار وجود دارد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن به پای گلکسی S9 سامسونگ برسد. شاید اگر قرار باشد رقیبی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر بگیرید، گوشی هایی مثل آیفون X، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و تعداد کم دیگری از گوشی های موجود در بازار توان رقابت با آن را داشته باشند. عکسبرداری در محیط‌های کم نور هم به لطف بهره‌مندی دوربین اصلی گوشی از قابلیت "دیافراگم متغیر" با کیفیت شکل ممکن انجام می‌شود.

زمانی که در محیط‌های کم نور از دوربین اصلی گوشی برای ضبط عکس استفاده می‌کنید، اندازه دیافراگم آن به طور خودکار روی F/1.5 تنظیم می‌شود و بدین ترتیب توانایی آن در جذب نور محیط افزایش یافته و عکس های بسیار عالی قابل ثبت خواهند بود. در حالت برعکس هم زمانی که نور محیط زیاد باشد، دیافراگم دوربین روی مقادیر بالاتر (تا حداکثر F/2.2) تنظیم خواهد شد و بدین سبب شدت نور دریافتی را کم می‌کند و تا تصویر پرنور و زننده ثبت نشود. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی نصب کرده که آن هم در برخی شرایط می‌تواند به ضبط عکس‌های بهتر کمک کند. پس دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ کیفیت عالی دارد و یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S9 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم ثابت F/2.2 را ارائه می‌کند. ضمناً یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده است. با دوربین سلفی گلکسی S9 می‌توانید عکس‌های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب هستند. ضمناً دوربین سلفی گوشی از قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار هم پشتیبانی می‌کند و در این راستا هم کیفیت مطلوبی دارد. بنابراین دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ هم یک دوربین با کیفیت خواهد بود. پس اگر به عکسبرداری با گوشی علاقمند هستید، باز هم سامسونگ Galaxy S9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان باشد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9،  ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.
نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.
فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و قدرت عملکرد عالی دارد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy S9 را مشخص کرده‌ایم. برای تهیه انواع گوشی ها با بهترین قیمت بازار اینجا را کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم 4 گیگابایتی
  • قابلیت‌های نرم افزاری خوب و متعدد
  • دوربین فوق‌العاده
     

نقاط ضعف

  • شارژدهی نسبتاً ضعیف باتری
  • قیمت گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی گلکسی اس 9 ,خرید گوشی گلکسی اس 9 ,قیمت گوشی گلکسی اس 9 ,مشخصات گوشی گلکسی اس 9 ,گوشی سامسونگ گلکسی s9 , نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : يکشنبه 18 آبان 1399 ساعت: 1:40

مشخصات فنی اپل واچ SE

شرکت اپل ساعاتی پیش در روز سه‌شنبه 15 سپتامبر 2020 (25 شهریور 1399) در جریان رویداد مجازی Time Flies از نسل جدیدی از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود رونمایی کرد که در صدر آن‌ها ساعت هوشمند جدید Apple Watch Series 6 قرار داشت همراه این ساعت همچنین از ساعت هوشمند تازه‌ای به نام Apple Watch SE نیز رونمایی شد که همانطور که از نام آن قابل حدس است ساعت هوشمند ارزان‌قیمت‌تری در مقایسه با نسخه اصلی به حساب می‌آید. SE‌ را می‌توان ساعت پیشرفته‌تری از Apple Watch Series 5‌ قلمداد کرد که با قیمت مناسبی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این نخستین بار بعد از سال 2016 است که اپل از دو ساعت به‌صورت همزمان رونمایی می‌کند. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ اس ای را نیز تجربه کنید با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ SE

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

قدرت پردازش بالا

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

 

قابلیت ورزش و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری و شارژدهی اپل واچ SE

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود.

نتیجه گیری

در نهایت باید اذعان کنیم که پس از بررسی اپل واچ اس ای هیچ نوآوری خاصی در این اپل واچ شاهد نبودیم. گروه طراحی این ساعت اپل واچ سری ۵ را با کم کردن برخی قابلیت ها مانند صفحه نمایش همیشه روشن باز طراحی کرده اند تا نسخه ای ارزان تر و در دسترس تر خلق کنند زیرا تحت این شرایط کسانی که پول تهیه پرچمدار اپل واچ ها یعنی اپل واچ سری ۶ را ندارند به راحتی و با صرف هزینه ای اندک می توانند یک اپل واچ مدل ۲۰۲۰ خریداری کنند که انصافا از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار است.

هیجان انگیز ترین نکته در بررسی اپل واچ اس ای این است که با صرف هزینه ای اندک می توانید گوشی خود را در خانه بگذارید و از ساعت خود به عنوان گوشی دوم استفاده کنید و به نظر من همین نکته برای محبوب و پرفروش شدن این ساعت هوشمند کافیست. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ اس ای ,خرید اپل واچ SE ,قیمت اپل واچ اس ای ,مشخصات اپل واچ اس ای ,ساعت اپل واچ SE, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1399 ساعت: 23:44

اپل واچ سری 6

به راحتی می‌توان بحث بروزرسانی خیلی مهم، در اپل واچ‌۶ را رد کرد. خواهیم دید که بروزرسانی های انجام شده نیز آنچنان هیجان انگیز نیستند. اگرچه تغییرات در این محصول کم است. اما در بعضی موارد جایگزینی برای واچ ۵ است و به طور بالقوه می تواند عمر باتری بهتری نیز ارائه دهد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید. در ادامه به بررسی این ساعت هوشمند می پردازیم با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی و نمایشگر

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

قدرت سخت افزار

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد. 

کنترل اکسیژن خون

سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

شارژدهی و دیگر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

کلام آخر

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. اگر قصد خرید اقساطی محصولات اپل را از یک سایت معتبر دارید همین حالا کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 6 ,خرید اپل واچ 6 ,قیمت اپل واچ 6 ,مشخصات اپل واچ 6 ,ساعت اپل واچ سری 6 ,اپل واچ سری 6, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 58 تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1399 ساعت: 22:53

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند محسوب شده که هر سال نسل جدیدی از دیوایس اندرویدی خود را در مدل های پرچمدار و میان رده معرفی می کند. برای سال 2019 نیز چندین مدل رونمایی کرده اما یکی از اخبار قابل توجه مستقل شدن برند ردمی از شرکت اصلی شیائومی بود. این کمپانی اعلام نمود که ردمی دیگر یک مدل محسوب نشده و بلکه باید آن را برند مستقلی دانست. به دنبال آن گوشی های هوشمند مختلفی از این برند رونمایی شد که یکی از آنها مدل میان رده ردمی 7 بود. این تلفن هوشمند در دو نسخه استاندارد و پرو معرفی شد که در برخی مشخصه ها با یکدیگر اختلاف دارند و نباید آنها را مدل های کاملا متفاوت قلمداد کرد. در این مطلب قصد داریم بررسی کاملی از گوشی هوشمند اخیرا عرضه شده شیائومی یا همان ردمی داشته باشیم. اگر شما به دنبال خرید یک تلفن هوشمند خوش قیمت و با مشخصان ایده آل هستید، بدون شک نباید ردمی 7 را از فهرست انتخابی خود خارج کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

طراحی 

اگر بخواهیم در مورد طراحی شرکت شیائومی در محصول ردمی نوت 7 صحبت کنیم باید بگوییم که انگار با یک پرچمدار روبرو هستیم! شیائومی بیشترین تلاش خود را برای استفاده از قطعات با کیفیت بالا در طراحی گوشی کرده است و با استفاده از گوریلاگلس 5، پشت و روی گوشی را به طور کامل پوشانده است. در اطراف گوشی نیز یک پلاستیک با کیفیت و براق دیده می شود که به زیبایی طراحی Xiaomi Redmi Note 7 افزوده است.

اگر نسبت به لیز بودن گوشی در دست به خاطر ساختار شیشه ای آن تردید دارید باید به فریم پلاستیکی دور گوشی دقت کنید، زیرا در هنگامی که گوشی را به دست می گیرید این فریم پلاستیکی از افتادن و لیز خوردن گوشی از دست جلوگیری می کند. مات بودن رنگ گوشی نیز موجب شده علی رغم شیشه ای بودن پشت گوشی، اثر انگشت و ردی روی گوشی باقی نماند و در واقع اثر انگشتی روی آن دیده نشود.

در قاب جلویی Xiaomi Redmi Note 7 یک طراحی زیبا و مدرن می بینیم که در اکثر گوشی های تولیدی این روز ها وجود دارد و از این نظر ردمی نوت 7 توانسته خیلی خوب عمل کند. به همین ترتیب، در قاب جلو با یک ناچ قطره ای روبرو هستیم که سبب زیبایی قاب جلو شده است. دوربین های اصلی گوشی نیز دوگانه هستند و با یک بیرون زدگی تقریبا زیاد موجب می شود که کار کردن با گوشی در سطوح صاف کمی دشوار باشد و به راحتی نتوان گوشی را مثلا روی میز گذاشت و بدون در دست گرفتن آن، با گوشی کار کرد.

حاشیه های دستگاه کمی بیش از حد معمول است. علی الخصوص در پایین قاب جلویی که از میزان گستردگی صفحه نمایش کاسته و البته وجود یک چراغ نوتیفیکیشن شما را کمی شگفت زده خواهد کرد.

شاید کمتر کسی متوجه وجود چنین آپشنی در گوشی شود. اما با کمی دقت متوجه حضور آن در پایین قاب جلویی خواهید شد در صورتی که در اکثر گوشی هایی که از چراغ نوتیفیکیشن استفاده می کنند، آن را در بالای قاب جلویی میدیدیم اما در ردمی نوت 7 این چراغ درست بر خلاف معمول در پایین گوشی نصب شده است که می تواند آن را متمایز کند.

صفحه نمایش

گوشی Redmi 7 شیائومی از صفحه نمایشی بزرگ بهره‌مند است و این مسئله یکی از ویژگی های خوب آن خواهد بود. صفحه نمایشی که در این اسمارتفون بکار رفته از نوع IPS LCD بوده و 6.26 اینچی است. رزولوشن نمایشگر آن 1520 در 750 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم معمولی برای گوشی با صفحه نمایش 6.26 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، صفحه نمایش این اسمارتفون حاشیه های باریکی دارد و بدین ترتیب حدود 81.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در بخش فوقانی نمایشگر هم انحنای ناچ برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده است. شیائومی اشاره داشته که روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است اما ما اکیدا توصیه داریم روی نمایشگر دستگاه گلس های ضد خش و محافظ نصب کنید.

در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که صفحه نمایش گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و واقعا نسبت به دیگر اسمارتفون های رده پایین و مقرون به صرفه بازار کیفیت عالی را ارائه می‌کند. وقتی به محتوای روی صفحه نمایش این گوشی بنگرید کامل متوجه خواهید شد که کنتراست، تفکیک‌پذیری رنگ ها، شادابی تصویر و میزان تعادل مابین بخش های روشن و تیره نمایشگر به خوبی در آن مدیریت می‌شود. صفحه نمایش گوشی از نظر روشنایی هم عملکرد مطلوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 100 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و محتوای روی نمایشگر را ببینید. بنابراین اگر به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید Redmi 7 شیائومی در رده قیمتی خودش یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. ضمنا انجام اقداماتی مثل وبگردی یا تماشای ویدئو هم در نمایشگر بزرگ و با حاشیه های باریک این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود و تجربه مطلوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. به عقیده ما کیفیت خوب صفحه نمایش یکی از مهم ترین نقاط قوت گوشی ردمی 7 شیائومی محسوب می‌شود.

دوربین

ردمی نوت 7 شیائومی از دوربین دوگانه سود می‌برد. در این میان وجود یک دوربین 48 مگاپیکسلی در این گوشی هوشمند ویژگی قابل توجهی است که با یک لنز 5 مگاپیکسلی نیز همراه شده است. خوب است بدانید لنز 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 همراه بوده و لنز 5 مگاپیکسلی که وظیفه تشخیص عمق را برعهده دارد و به درد عکاسی پرتره می‌خورد، دارای دیافراگم f/2.2 خواهد بود. مشتاقان عکاسی سلفی هم از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره‌مند خواهند بود.

در مورد برنامه دوربین ردمی نوت 7 شیائومی نیز باید اشاره کنیم که در حد یک برنامه قابل قبول عکاسی عمل می‌کند که البته به ویژگی هوش مصنوعی نیز مجهز شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید خیلی سریع بین گزینه‌های مختلف سوئیچ کنید و گزینه‌هایی مانند عکاسی پاناروما یا پرتره را انتخاب کنید.

در کنار همه این‌ها باید اشاره کنیم که تصاویر ثبت شده با ردمی نوت 7 شیائومی تصاویر باکیفیتی هستند و در حفظ جزئیات نیز عملکرد خوبی دارد. اما باید اشاره کنیم که به مانند همه گوشی‌های اقتصادی، در نور کم ممکن است این گوشی هوشمند عملکرد خوبی نداشته باشد. ولی خوب است بدانید که نتیجه عکاسی در نور ضعیف به نسبت نوت 6 ارتقا یافته است و ویژگی عکاسی در شب به برنامه دوربین اضافه شده است که باعث افزایش روشنایی تصویر خواهد شد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

سخن پایانی

با این قیمت مناسب شیائومی  Redmi 7 یک طراحی کاملا جدید  با عملکرد کارآمد و یک باتری بزرگ به ارمغان می آورد. صفحه نمایش آن یکی از بهترین ها است و یک گزینه عالی برای مصرف محتوا است.

اگر شما به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که ارزش پول زیادی را برای شما به ارمغان می آورد، شیائومی رد می 7 یکی از آنهاست. اگر شما یک کاربر معمولی هستید که میخواهد ویدیوها را بر روی تلفن تماشا کند، این گوشی یکی از بهترینها برای شماست.

شیائومی Redmi 7 با طراحی تازه و حداقل حاشیه در اطراف صفحه نمایش، یک تلفن مدرن  است که هر کس می تواند استطاعت خرید آنرا داشته باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ردمی 7 ,خرید ردمی 7 ,قیمت ردمی 7 ,مشخصات ردمی 7 ,گوشی شیائومی ردمی 7 ,گوشی شیائومی redmi 7, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 57 تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1399 ساعت: 7:49

بررسی گوشی آیفون 12

بار دیگر انتظار طرفداران آیفون به پایان رسید، و در روز های گذشته شاهد معرفی گوشی ایفون 12 توسط شرکت بزرگ اپل بودیم. آیفون 12 گرانتر از آیفون 11 عرضه شده در سال گذشته می باشد. این اختلاف قیمت 100 دلاری شاید برای برخی نا خوشایند باشد! اما ویژگی های جدید، جذاب تر هستند. صفحه نمایش OLED، دوربین پیشرفته تر، طراحی جدید، اتصال 5G و مگ سیف از جدید ترین پیشرفت های آیفون هستند. در ادامه به طور کامل تر به بررسی این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12 اپل

طراحی و ظاهر

اپل در تولید آیفون های سری 12 خود، از شکل و شمایل سری 5 خود استفاده کرده و از لبه هایی گرد، استفاده کرده است. آیفون 12، از صفحه نمایش 6.1 اینچی ساخته شده که نمایشگر OLED روی آن پیاده شده است. البته لازم به ذکر است این نمایشگر، نسخه ی سفارشی OLED معروف به Super Retina XDR می باشد. استاندارد دالبی ویژن ( Dolby Vision )، HDR 10 و HLG روی این گوشی پشتیبانی می شود. همچنین اپل اظهار کرده است که در همکاری با شرکت کورنینگ که سازنده ی محافظ گوریلا گلس می باشد، نوعی شیشه بسیاری قوی تولید کرده که نام آن سرامیک شیلد ( Ceramic Shield ) می باشد و این نوع محافظ، در آیفون سری 12 به کار رفته است. به طور کلی آیفون 12 تفاوت های کمی با سری 11 دارد و از بارزترین این تفاوت ها، می توان به الگو برداری طراحی فیزیکی از آیفون سری 5، نام برد. آیفون 12 در ابعاد 160.8*78.1*7.4 میلی متر طراحی و وزنی بالغ بر 228 گرم دارد.

 

نمایشگر

نمایشگر آیفون 12 را می توان گامی بزرگ برای یک گوشی هوشمند در این بازه قیمتی دانست. در حالی که اپل سال گذشته تصمیم گرفته بود که نماشگر های OLED فانتزی و با کنتراست بالا را در اختیار کاربران نسخه های پرو قرار دهد، امسال در تصمیمی جالب توجه نمایشگر های اختصاصی “سوپر رتینا دیسپلی” در نسخه های معمولی آیفون 12 نیز عرضه شد.

بین دیگر نمایشگر ها و صفحه نمایش به کار رفته در آیفون 12 تفاوت های محسوسی دیده می شود، ممکن است در هنگام وب گردی این تفاوت ها را احساس نکنید اما در هنگام مشاهده تصاویر، ویدئو ها و فیلم های رمزنگاری شده HDR کیفیت بالا به وضوح قابل تشخیص است. در نهایت ارتقاء نمایشگر های OLED را می توان جهشی بزرگ در زمینه کیفیت صفحه نمایش ها دانست.

صفحه نمایش iPhone 12 دارای رزولوشن 2532 در 1170 بوده و در تمامی زوایا واضح واضح است. حاشیه ها نازک تر هستند (اگر چه طراحی مربع شکل گوشی به این معنی است که هنوز هم کمی ضخیم به نظر می رسند) و این باعث می شود که آیفون 12 با حفظ صفحه نمایش 6.1 اینچی، کمی کوتاه و باریک تر از نسخه 2019 خود باشد.

در حالی که در گذشته شاهد انتقاد زیادی در ارتباط با استفاده نکردن اپل از فناوری های به روز صفحه نمایش زیاد بود اما در آیفون 12 شاهد ورود به بعدی جدید در این زمینه هستیم!

شاید نکته که ای توجه کاربران را به خود جلب کند استفاده نکردن آیفون از صفحه نمایش 120 هرتزی می باشد، زیرا بسیاری از آیپد ها و پرچمداران اندرویدی امروزه از این نرخ تازه سازی بهره می برند. با این وجود نمایش تصاویر در نرخ تازه سازی 60 هرتز بسیار واضح بوده و در حالت عادی چنین کمبودی به وضوح احساس نمی شود.

با توجه به تمامی این تفاسیر صفحه نمایش به اندازه کافی از روشنایی مناسبی برخوردار است. اما نکته ای که ممکن است کاربران را ناراحت کند روشنایی برابر نمایشگر آیفون 11 با آیفون 12 است! این موضوع که روشنایی در یک نمایشگر ال سی دی و یک نمایشگر اولد برابر است می تواند کمی شما را به فکر فرو برد! با این وجود در زیر نور مستقیم خورشید هیچ کمبودی در این زمینه احساس نخواهد شد.

دوربین 

اپل همانند آیفون 11، در سری 12 خود نیز از دوربین های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد و لنز آن، دارای دیافراگم f/1.6 می باشد. لازم به ذکر است دیافراگم به کار رفته در آیفون 12، سریع ترین دیافراگم موجود در بین تمامی آیفون ها می باشد. دوربین دوم نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد و درون یک لنز فوق عریض، به کار گرفته شده است. به وسیله ی این دوربین ها، می توانید قابلیت هایی مانند فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 4K را تجربه نمایید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که دارای لنز 23 میلیمتری واید و دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. اپل ادعا می نماید که آیفون 12 در محیط های کم نور، عملکرد بهتری نسبت به آیفون 11، دارد. همچنین قابلیت نوظهور Computational Photography نیز درون آیفون جدید، وجود دارد. این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق تر و بهبود یافته تری در عکس ها وجود داشته باشد.

 

پردازنده قدرتمند گوشی آیفون 12 اپل

مشخص شده است که اپل قرار است در نسل جدید آیفون‌ها از تراشه سری A بعدی خود استفاده کند. استفاده از فناوری ۵ نانومتری در این تراشه باعث می‌شود تا اندازه پردازنده کوچکتر شده و مصرف انرژی نیز کاهش یابد. پیش بینی می‌شود که این پردازنده تا ۱۵ درصد سرعت بیشتر را برای آیفون ۱۲ فراهم خواهد کرد.

باتری و شارژدهی

به نظر می رسد که اپل به روند خود برای اطمینان از اینکه آیفون استاندارد از نظر عمر طولانی مناسب است ادامه می دهد، با آیفون 12 شاهد بهبود هایی در باتری هستیم که به معنای نیاز کمتر به شارژر می باشد.

اپل در این زمینه نیز تغییراتی را انجام داده است که نشان دهد همه چیز به خوبی پیش می رود. با یک بار شارژ باتری متوجه می شوید که از دوام مناسبی برخوردار است، اما باید گفت که یک تحول به شمار نمی رود و در بهترین حالت می توان آن را با آیفون 11 مقایسه کرد.

جالب است بدانید که باتری iPhone 12 بر خلاف آن چیزی که انتظارش را دارید در هنگام پخش ویدئو ها از دوام کمتری نسبت به آیفون 11 برخورد است! به گونه ای که آیفون 11 در زمان پخش مداوم فیلم 18 ساعت دوام می آورد که یک ساعت بیشتر از توانایی آیفون 12 است.

نوید داده شده است که چیپست A14 Bionic در قلب آیفون جدید از هر زمان دیگری کارآمدتر خواهد بود، در حالی که هنوز هم به بهترین آمار عملکرد گوشی های موجود در بازار دست یافته است.

پیشرفت در ساخت موتور اپل (پردازنده آن) به وضوح در حفظ عمر باتری سال به سال نقش داشته است، با فرایند ساخت 5 نانومتری برای ایجاد چیپست، ترانزیستور ها به یکدیگر نزدیک تر شده و شاهد عملکرد بهتری هستیم. بنابراین اپل می تواند اندازه باتری و همچنان همان عملکرد باتری را حفظ کنید.

وقتی نوبت به شارژ می رسد، همان چیزی را که قبلاً گفتیم تکرار می کنیم: احتمالاً لازم است برای آیفون جدید خود شارژر بخرید. کابل همراه آیفون 12 از نوع USB-C to Lightning است، به این معنی که احتمالاً بلوک شارژر قدیمی شما با آن کار نخواهد کرد.

این یک تصمیم واقعاً عجیب و غریب توسط اپل است که تلفن های خود را به کابل های USB-C تغییر دهد قبل از اینکه شارژر لازم را تولید کند. داشتن یک کابل USB-C چیز خوبی است، زیرا دستگاه شما با سرعت بیشتری شارژ می شود، اما تنها در صورت داشتن بلوک شارژ مناسب این امکان فراهم خواهد شد. علاوه بر این برای خرید یک شارژر اصلی و با کیفیت باید حدود 19 دلار هزینه کنید!

با آزمایش های ما در ارتباط با شارژ آیفون 12 به وسیله MagSafe، این گوشی در مدت 160 دقیقه از 12 تا 100 درصد به صورت کامل و در حالت وایرلس شارژ شد.

نتیجه گیری

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. اگر قصد خرید اقساطی گوشی اپل از یک سایت معتبر را دارید کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی آیفون 12 ,خرید ایفون 12 ,قیمت ایفون 12 ,مشخصات ایفون 12 ,گوشی iphone 12, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت: 0:17